ARA A PORTADA
-
-
Lluís Matas: “Si volem canviar Junts, ho hem de fer des de dins. El partit s'ha atrinxerat massa en els extrems" Marta Ordóñez
-
Sabadell és la ciutat catalana amb més espectadors d'Els Pastorets: “Són tan importants com el tió!” Guillem Plans Roca
-
FOTOS | Els Mossos i la Guàrdia Civil escorcollen l'IRTA-CReSa pel brot de pesta porcina africana Marc Béjar Permanyer
-
Una cirurgia pionera a Sabadell acaba amb èxit: entren al cervell per l'ull i eviten aixecar el crani Sergi Gonzàlez Reginaldo
La sabadellenca Lourdes Ciuró, possible consellera de Justícia
- El Col·legi de l'Advocacia denuncia que a la frontera de Ceuta s'estan vulnerant els drets humans
Publicat el 24 de maig de 2021 a les 10:39
Actualitzat el 24 de maig de 2021 a les 22:05
La portaveu de Junts per Sabadell, Lourdes Ciuró, és a la llista per ocupar el càrrec de consellera de Justícia. L'advocada sabadellenca podria formar part del nou Govern de la Generalitat, encapçalat a la presidència per Pere Aragonès. Tal com ha confirmat ella mateixa en aquest diari, és entre els noms que hi ha sobre la taula en aquests moments.
No és la primera vegada que es planteja que Ciuró formi part de l'executiu català. El gener del 2019, va estar a punt d'entrar al Govern de Quim Torra, substituint Elsa Artadi com a portaveu de Presidència. Aleshores, però, va rebutjar el càrrec per lluitar per l'alcaldia de Sabadell. Ciuró és regidora a l'Ajuntament i també va ser diputada al Congrés (2011-2019). En les darreres eleccions, celebrades el 14 de febrer, es va presentar a la llista de Junts per Catalunya, però no va entrar al Parlament.
L'egarenc Miquel Sàmper, fins ara a Interior, també es posiciona com a candidat per ser al capdavant de la conselleria de Justícia. Com Ciuró, és advocat de formació, i va ser candidat a ser alcalde de Terrassa a les eleccions municipals del 2015, en el seu cas per Convergència i Unió. També de la comarca, l'actual conseller de Polítiques Digitals, el santcugatenc Jordi Puigneró, assumirà també la vicepresidència.
Al marge dels càrrecs en el nou govern, a la cambra catalana, com a mínim, hi haurà quatre diputats sabadellencs durant aquesta legislatura. Hi serà Pol Gibert (PSC), actual primer tinent d'alcaldessa a l'Ajuntament de Sabadell i ja diputat. S'hi ha estrenat l'exalcalde de Sabadell Juli Fernàndez (ERC); hi repeteix presència Joan García (Ciutadans), qui perdrà el càrrec de vicepresident segon del Parlament, i també hi hem vist per primera vegada l'advocat Xavier Pellicer (CUP), molt vinculat al casal Can Capablanca.
Notícies recomenades
-
Sabadell
"Rodalies s’hauria de planificar de nou"
-
Sabadell
“L’embornal no absorbeix l’aigua”
-
Sabadell
Vuit de cada deu joves del Vapor Llonch troben feina o continuen estudiant
-
Sabadell
El preu del transport públic no augmentarà aquest 2026: "Ha de ser un servei accessible, assequible i universal"
-
Sabadell
“El cervell és resilient, però els mals hàbits passen factura"
-
Sabadell
Galets i torrons, i molta ciència aquest Nadal 2025 a Sabadell