ARA A PORTADA
-
Una xarxa amb problemes de connexió: quan agafar l'autobús és un exericici de fe Marc Béjar Permanyer
-
-
Decisió fulminant de Junts: expulsarà els dos regidors de Sabadell si no entreguen l'acta en deu dies Albert Acín Serra
-
VÍDEO | El banc de sang animal que subministra tot l'Estat és a Sabadell: "Fem una crida perquè necessitem sang de gat" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Dues veïnes de Sabadell denuncien la Sareb: "Ens reclamen tres milions d'euros i em puc quedar sense pis" Marta Ordóñez
Josep Manuel Suàrez, a la llista de perseguits pel Tribunal de Comptes: “És un 'a por ellos' judicial”
- Els ciutadans de 30 a 34 anys podran començar a demanar cita per vacunar-se el proper dilluns
Publicat el
21 de juny de 2021 a
les 19:40
Actualitzat el
22 de juny de 2021 a les
11:46
El proper 29 de juny, el sabadellenc Josep Manuel Suàrez Iborra haurà de declarar al Tribunal de Comptes per la seva tasca com a delegat del govern català al Regne Unit i Irlanda entre 2011 i 2016. Ell és un dels 41 alts càrrecs polítics, funcionaris o delegats de la Generalitat que està sent investigat pel tribunal, que els reclama la despesa en acció exterior del govern entre 2011 i 2017 –amb Artur Mas i Carles Puigdemont al capdavant–, una fiança que podria ser milionària.
Segons les acusacions, l’import a retornar és el que s’hauria destinat a “promoure la independència” a l’estranger, fet que Suàrez nega rotundament. “Quan me’n vaig assabentar va ser un cop molt dur, no m’ho podia esperar pas”, assegura el també president de la Fundació Atendis. Tot i això, afirma tenir la consciència ben tranquil·la: “No hi havia cap fi partidista, jo representava Catalunya i tots els catalans al Regne Unit. He fet una tasca de relacions institucional”, defensa.
El sabadellenc ha destinat la seva vida laboral al Banc Sabadell a la nostra ciutat i a l’oficina de Londres, fins que l’any 2011 el Govern de la Generalitat el va oferir-li el càrrec com a delegat de la Generalitat al Regne Unit i Irlanda. Una figura que va representar del 2011 al 2016. Entre les seves tasques al capdavant de la institució, Josep Manuel Suàrez destaca la d’obrir les portes a les 140 empreses catalanes que s’havien instal·lat al país, la promoció d’empreses culturals i l’acompanyament de catalans nouvinguts al Regne Unit.
Nega que l’objectiu de la seva oficina fos promocinar la independència de Catalunya: “Els primers dos anys es parlava del dèficit i pacte fiscal a Catalunya. No va ser fins l’any 2013 que es començava a plantejar el dret a decidir”, diu, tot i que assegura que en cap cas s’organitzaven jornades o visites per promocionar l’autodeterminació de Catalunya. I ho exemplifica: “A Escòcia, em van preguntar per la situació a Catalunya, i evidentment jo vaig respondre. Però no es pot dir que aquesta trobada s’organitzés per fer propaganda a l’estranger”.
No sap quina serà la factura de la fiança. En la citació judicial es parla de viatges dins del Regne Unit o sopars institucionals amb premsa britànica i espanyola. Durant els cinc anys que va estar al càrrec, la despesa total de la seva oficina va ser de 550.000 euros.
Confia en la caixa de solidaritat per fer front al que considera una injustícia. Però no ha dubtat en cap moment de la seva professionalitat al capdavant de la institució: “Això és el a por ellos judicial”, sentencia.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Lliuren les claus dels 34 nous pisos de lloguer assequible de Can Llong
-
Sabadell
Sabadell reprendrà la Zona de Baixes Emisions després de dos mesos de pausa per la crisi ferroviària
-
Sabadell
VÍDEO | Crema un cotxe just davant del Parc Taulí de Sabadell
-
Sabadell
VÍDEO | Quart episodi de crema de vehicles des de dilluns: s'incendia un altre cotxe a Sabadell
-
Sabadell
Campanya per recollir sang a Sabadell aquest dijous a la plaça del Doctor Robert
-
Sabadell
La Creu Alta assenyala els pals de fusta enmig del carrer