ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
El Govern aprova la cessió de la gestió tributària de Sabadell entre retrets de l'oposició

- El central Teo Quintero, el tercer fitxatge del Sabadell 21/22
Publicat el 29 de juny de 2021 a les 14:52
Actualitzat el 30 de juny de 2021 a les 11:49
Des de l'1 de gener de 2022 i durant 2 anys prorrogables, els principals impostos de Sabadell seran gestionats per la Diputació de Barcelona. La cessió de l'Ajuntament ha quedat aprovada en un ple extraordinari amb els vots favorables del Govern (PSC i Podem) i de Junts per Sabadell, amb l'abstenció de Ciutadans i amb els vots en contra d'ERC i la Crida. El principal recel que ha expressat l'oposició ha estat la pèrdua de competències municipals que provoca la delegació, davant dels arguments de millora d'eficiència administrativa i seguretat jurídica que sosté l'executiu de Farrés.
La tinenta d'alcaldessa i regidora de Desenvolupament econòmic i Impuls administratiu, Montse González, ha reiterat que la Diputació de Barcelona té percentatges de cobraments i domiciliació superiors, una bona reducció del deute antic, una millor atenció telefònica i una justícia tributària que permet que "pagui qui té l'obligació de fer-ho sense augmentar la pressió fiscal".
Ha titllat de "demogògica" l'anàlisi de l'oposió que defensa que "l'Ajuntament perd autonomia", al·legant que es manté la capacitat de decidir les ordenances fiscals. Gonzàlez també ha aclarit que la intenció serà que a Sabadell s'agrupi la gestió tributària en una única oficina tributària "per donar un millor servei a la ciutadania", sense que això afecti els drets ni les funcions dels treballadors. "No fem res estrany, 305 dels 311 municipis de la Província de Barcelona deleguen la gestió dels impostos. Badalona i l'Hospitalet, més grans que Sabadell", ha insistit la tinenta d'alcaldessa, Marta Morell (Podem), qui obre la porta a revisar la pròrroga d'aquí a dos anys, després de "solucionar a curt termini limitacions".
També a favor de la cessió, en la seva primera intervenció com a regidor, Lluís Matas (Junts per Sabadell) ha defensat que la delegació podria aportar una millora d'eficiència i eficàcia en la gestió, una contribució fiscal més justa i un augment dels ingressos". Alhora, ha instat a analitzar la satisfacció de la gestió d'aquí a dos anys per revertir, o no, la decisió. Ara bé, Matas també ha recalcat la necessitat d'actualitzar programaris municipals "per no trobar-nos amb l'obsolescència en el futur".
https://www.diaridesabadell.com/2021/06/29/impostos-diputacio-barcelona/
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell