Actualment, el projecte CODIS treballa a partir de 4 comissions: Soledat i envelliment, centrada en fer accions intergeneracionals per acompanyar persones grans en situació de soledat no desitjada; Comunitat i noves tecnologies, que treballa per apropar l’àmbit digital als veïns i veïnes, Educació i comunitat, enfocada a connectar els centres educatius amb la realitat social i associativa del barri, i Convivència i Civisme, des d’on es fomenten espais de relació i de cohesió social a través d’activitats socioculturals.
ARA A PORTADA
-
Sabadell La Policia Municipal de Sabadell tindrà una furgoneta blindada: "És una unitat antidisturbis encoberta" Albert Acín Serra
-
Sabadell Tot el que has de saber sobre les noves normes de circulació, vigents a partir de l'1 d'octubre Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Neix a Sabadell un nou fòrum gratuït de conversa en anglès: "La manera d'aprendre ha canviat" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
La bretxa digital i la soledat de la gent gran, les necessitats al nord de Sabadell arran de la Covid
Sabadell
- Els contagis s’enfilen fins a xifres de fa mig any
Publicat el
30 de juny de 2021 a
les 17:36
L'escletxa digital i la soledat de la gent gran són les necessitats que el projecte Convivència, Diversitat i Enfortiment Social (CODIS) ha detectat al nord de la ciutat arran de la Covid. Així ho ha explicat Júlia Ventura, tècnica d'intervenció comunitària del projecte. Es tracta d'una iniciativa que va nèixer el 2017 de la mà de la fundació MAIN, l’Associació Esportiva Can Deu (AECD) i l’Ajuntament de Sabadell perquè es van detectar "problemes de convivència als espais públics", ha destacat Ventura. Però ara el projecte s'està "replantejant" per poder donar resposta a les noves necessitats.
Durant aquests quatre anys, més de 600 persones han participat en les diferents activitats. En aquest últim any s’han implicat en el projecte alumnes de 9 centres educatius, integrants de 23 entitats i associacions, representants de 8 serveis i equipaments municipals i una vintena de veïns. Enguany es consolida a la part nord de la ciutat: a Sant Julià, la Plana del Pintor, Can Deu i el Torrent del Capellà. La tinenta d'alcaldessa Marta Morell ha destacat l'aposta del govern municipal: "Apostem clarament per projectes d’intervenció comunitària per millorar la cohesió social als barris i conèixer les seves necessitats".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Les fonts ornamentals del Passeig tornen a estar tancades
-
Sabadell
Cap de setmana mogut a les carreteres urbanes de Sabadell: alcohol, accidents i conductors sense permís
-
Sabadell
FOTOS | Torre-romeu tanca una Festa Major marcada per la participació i la germanor
-
Sabadell
FGC reforça les línies que connecten el Vallès amb Barcelona per les Festes de la Mercè
-
Sabadell
FOTOS | L'Oficina d'Entitats i Voluntariat, a punt: "Hem construït l’edifici amb el material que hi havia”
-
Sabadell
Albert Saborido: el sabadellenc que explica històries autèntiques