Entrada del Casal Popular, Cedida[/caption]
L’entitat autogestionada va néixer l’any 2012 amb l’objectiu de reivindicar la zona de Cal Balsach i poder crear un espai cultural i d’oci al barri de la Creu Alta a l’abast de tothom. El Tallaret ha estat 30 anys en desús.
ARA A PORTADA
-
Vallès Camí del milió d'habitants: quins reptes implica el creixement demogràfic al Vallès Occidental? Marc Béjar Permanyer
-
Sabadell Comença la vaga de metges, que es farà notar al Parc Taulí: "Prenem decisions sobre la teva salut, hem d'estar en plenes facultats" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Esports Suspès el partit de Copa del Rei del CE Sabadell a Utebo per la tragèdia ferroviària Marc Segarra Rodríguez
-
-
Sabadell "Estic més tranquil·la si passo per fora": els veïns qüestionen els passos soterrats de la Gran Via Jan Cañadell Puigmartí
- El llegat del Sol, 33 anys d'interpretació
Publicat el
29 de juliol de 2021 a
les 18:55
Actualitzat el
30 de juliol de 2021 a les
22:43
Tard, malament i sense transparència. Així defineixen des del Casal Popular de la Creu Alta ‘El Tallaret’ la manera com han rebut la concessió del local per part l’Ajuntament. Feia 10 anys que l’esperaven, tot i que celebren que se’ls hagi donat les claus, no s’han acabat els entrebancs: encara hi ha obres i no el poden utilitzar.
L’any 2019, en el ple de l’Ajuntament, es va aprovar la cessió de la nau a l'entitat veïnal, perquè la utilitzessin. La cessió no ha estat definitiva fins al gener d’enguany. Una membre de l’entitat, Eva Grau, manifesta indignació davant la situació: “han passat set mesos i l’Ajuntament no ha agilitzat el procés”. Des del Tallaret lamenten que a hores d’ara no sigui un espai operatiu. Segons Grau un exemple és la inhabilitació de l’espai exterior: “necessitem el pati, volem un mínim d’activitat”. Per contra, l’Ajuntament en declaracions al D.S apunta que tan sols queden alguns detalls a ultimar: “la part grossa ja està feta”.
En conclusió, des del Tallaret exigeixen d’una forma urgent que el consistori desencalli la concessió de forma “transparent i fluida” i que es posi punt i final a les “obres interminables”.
LES ENTITATS ES MANIFESTEN
El Tallaret està format per diversos col·lectius que volen fomentar la cultura al barri. Des dels Notes, Mireia Sans, explica que no han pogut assajar amb les condicions que voldrien. En la mateixa postura, des de Diables i Banyetes de La Creu Alta, Rita Bernaus, apunta que ‘El Tallaret’ era el seu centre d'operacions i lamenta que a dia d'avui encara hi hagi mancances.
LA RESPOSTA DE L’AJUNTAMENT
Per la seva banda, des del consistori, expliquen que han aportat diversos serveis culturals a la ciutat. Així doncs, han confirmat que a l’any 2020-2021, han realitzat 64 activitat que promouen la cultura. Ho exemplifiquen en les Festes Majors de barris (tres fins a dia d’avui), les actuacions de les tres colles de tabals a la Fira Reial i l’exposició de cultura popular de la Salut. A més posen l’accent en el suport i en les cessions facilitades a un total de 69 entitats, tot i que molt poques en van poder fer ús malgrat la pandèmia.
ERC DEMANA EXPLICACIONS
Finalment, el principal grup de l’oposició s’ha manifestat. El portaveu d’Esquerra, Gabriel Fernández, a través d’un petició a l'alcaldessa exposa el següent: “sol·licitem conèixer si s’han acabar les obres, el detall de les actuacions pendents i l’expedient de la signatura del document de concessió”. La principal voluntat és poder desencallar la situació del Casal Popular.
[caption id="attachment_191988" align="aligncenter" width="557"]
Entrada del Casal Popular, Cedida[/caption]
L’entitat autogestionada va néixer l’any 2012 amb l’objectiu de reivindicar la zona de Cal Balsach i poder crear un espai cultural i d’oci al barri de la Creu Alta a l’abast de tothom. El Tallaret ha estat 30 anys en desús.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Entrada del Casal Popular, Cedida[/caption]
L’entitat autogestionada va néixer l’any 2012 amb l’objectiu de reivindicar la zona de Cal Balsach i poder crear un espai cultural i d’oci al barri de la Creu Alta a l’abast de tothom. El Tallaret ha estat 30 anys en desús.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Nova jornada de vaga a Rodalies aquest dijous 29 d'octubre
-
Sabadell
Detingut un multireincident pel robatori a l'interior d'un vehicle a Sabadell
-
Sabadell
Gairebé la meitat dels alumnes amb necessitats especials haurien de canviar d'escola per acabar amb la segregació a Sabadell
-
Sabadell
Cas Mercuri: demanen 12 anys de presó per al germà de l'exalcalde Manuel Bustos
-
Sabadell
El ple de Sabadell tomba la proposta de la Crida per adquirir dos blocs ocupats per la PAHC
-
Sabadell
Aprovat el conveni per construir el Sabadell Centre de Cultura