ARA A PORTADA
-
La vida quan s'acaba l'esport d'elit: "La majoria s'enfronta a la retirada sense les eines necessàries" Marc Segarra Rodríguez
-
-
-
Salvador Ventura: “La remodelació de la Nau Bosser és un projecte que hem delineat. Ens falta el finançament” Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell busca alternatives davant el col·lapse de Rodalies: "No em puc permetre perdre un altre dia de feina" Marta Ordóñez
El Parc Taulí estrena 158 plaques fotovoltaiques destinades a l’autoconsum
- L’AP-7 aixeca barreres, 52 anys després
Publicat el 26 d’agost de 2021 a les 13:00
Actualitzat el 27 d’agost de 2021 a les 12:00
El Parc Taulí ha posat en marxa fa pocs dies, al terrat de l’edifici nou, la primera instal·lació de plaques fotovoltaiques de la institució destinades a l’autoconsum i amb la qual es produirà, aproximadament, un 8% de la necessitat d’energia elèctrica actual de l’edifici Taulí nou.
La instal·lació disposa d’una superfície de captació solar d’uns 316 m2, amb 158 plaques fotovoltaiques de dos metres quadrats de superfície cadascuna, orientades al sud per a la seva màxima producció. La planta té una potencia total de 56.9 kwp, amb una producció anual de 82.922 kwh/any, que equivaldria a la producció necessària per cobrir el consum de 25 habitatges a l’any (partint de la dada que el consum mig d’una llar a l’any és de 3.272 kwh/any).
L’energia que es deixa de consumir de la xarxa elèctrica gràcies a aquesta instal·lació equival a una reducció d’emissions a l’atmosfera de 33 tones de CO2 anuals, per a les quals serien necessàries unes 12 hectàrees d’arbres plantats (17 camps de futbol).
Com a punts forts d’aquesta tipologia d’instal·lació és de destacar que els panells solars tenen una garantia de 25 anys, amb un rendiment força alt i amb un manteniment operatiu molt baix. La institució també s’ha assegurat un pay-back de 5,2 anys, que vol dir que en aquest temps ja estarà finançat el cost de la inversió amb els diners estalviats per a la producció.
Amb aquesta instal·lació, seguim treballant en el marc de la Responsabilitat Social Corporativa del Parc Taulí i, dins d’aquesta, en la política ambiental que expressa que hem de fer “un ús responsable dels recursos naturals, així com de qualsevol material emprat“.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La falta d'aparcament torna al ple: "S'han de donar solucions"
-
Sabadell
Sabadell reactiva el concurs per construir 30 pisos de lloguer assequible i un supermercat
-
Sabadell
Es renova la plaça de Fidela Renom per guanyar accessibilitat i zones verdes
-
Sabadell
Oxfam Intermón organitza un concert solidari a Sabadell per a la població sudanesa
-
Sabadell
Demanen dotze anys per a un home per deixar inconscient la víctima i robar-li un paquet de droga
-
Sabadell
Desconcert absolut a Rodalies per diverses aturades del servei, que funciona intermitentment i amb retards