ARA A PORTADA
-
Sabadell "No hi havia temps": què diuen alumnes i docents sobre el 4,2 de Matemàtiques a la Selectivitat? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell VÍDEO | Així és la Martina Gutiérrez, que ha tret la millor nota de la Selectivitat de Sabadell: "Em va trucar la consellera" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Sabadell recull material humanitari per a Veneçuela: "No hi ha material, els bombers treballen amb les ungles" Marta Ordóñez
-
Sabadell El Centre i la Creu de Barberà, barris preferits dels sabadellencs per a viure-hi Marta Ordóñez
-
Esports Pau Morilla-Giner: "Conceptualment estem preparats per a la Lliga Hypermotion, però encara no tenim les mans i els cervells necessaris" Marc Segarra Rodríguez
- Prop de 2.000 abonats, sense aigua per una interrupció en el servei
Publicat el
14 de setembre de 2021 a
les 21:53
Esquerra Republicana ha aconseguit fer prosperar al ple municipal de setembre una moció perquè l'Ajuntament de Sabadell exigeixi al govern espanyol un milió d'euros del fons Covid reservat per a les administracions locals. Els republicans també insten l’executiu estatal a prorrogar la suspensió de les regles fiscals per a l'any 2022. Tots els grups municipals hi han votat a favor, a excepció del PSC, que s'ha abstingut.
La moció d'Esquerra, defensada per la portaveu adjunta, Èlia Soriano Costa, demana que l'Estat absorbeixi les liquidacions negatives corresponents al model de finançament local dels anys 2020 i 2021. A proposta d'altres grups municipals, la moció també ha inclòs demanar a la Generalitat que reforci les polítiques de suport a les administracions locals.
"Els Ajuntaments no han rebut cap euro addicional per part de l’Estat", ha criticat Soriano. Des de l'executiu, la regidora de desenvolupament econòmic i impuls administratiu, Montse González, ha anunciat que el PSC s'abstindria perquè el govern espanyol "ja ha fet o bé ha anunciat que complirà la majoria dels punts".
La segona tinenta d'alcaldessa, Marta Morell, també ha ressaltat que els anuncis de la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, donen resposta a les peticions de la moció. El portaveu de Junts per Sabadell, Lluís Matas, ha anat més enllà del fons Covid i ha denunciat que "el finançament de les administracions locals s'ha mostrat insuficient" i que hauria d'augmentar, no només arran de la Covid.
Anna Lara, regidora de la Crida, ha instat a "fer un front municipalista" per a fer arribar les peticions a l'Estat, perquè "hi haurà problemes seriosos a abordar arran de la crisi". El grup municipal de Ciutadans ha aconseguit incloure una esmena a la moció per demanar, en aquest cas a la Generalitat, que "reforci les polítiques de suport al
món local, com ja va fer amb el fons extraordinari de Cooperació Local per valor de 120 milions d’euros".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
FOTOS | El dia de l’Orgull LGTBI+ s’inicia amb una manifestació
-
Sabadell
Dol a Ca n'Oriac per la mort de Resu Fernández, una històrica del moviment veïnal
-
Sabadell
FOTOS | Ja ha arribat l'hora de la piscina descoberta
-
Sabadell
Batucades, sopars populars i concerts: la Festa Major de la Serra d’en Camaró torna amb força
-
Sabadell
Dia de l'Orgull LGTBI+ a Sabadell: horari de la manifestació i la festa
-
Sabadell Una bala irromp en un habitatge de Sabadell durant la revetlla de Sant Joan: els Mossos investiguen un possible tret a l’aire