ARA A PORTADA
-
Sabadell Les obres que no descansen durant l’agost a Sabadell: quines continuaran en marxa? Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Festa Major 31FAM, Nil Moliner, Macaco, Doctor Prats... Descobreix tot el cartell de Festa Major de Sabadell Guillem Plans Roca
-
-
Festa Major Aquest és el cartell de la Festa Major de Sabadell 2026, dissenyat per Abril Blanes G. P.
- Prop de 2.000 abonats, sense aigua per una interrupció en el servei
Publicat el
14 de setembre de 2021 a
les 08:00
Actualitzat el
14 de setembre de 2021 a les
15:08
Més mobilitat pública. L’ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell, amb noves estacions inaugures l’any 2017, no només ha suposat el creixement de la mobilitat ferroviària, també ha fet créixer el transport de masses a Sabadell, amb xifres que van a l’alça any rere any, només frenat per l’embat de la Covid.
Malgrat que Transports Urbans de Sabadell (TUS) es preparava el 2017 per patir una davallada d’usuaris que migressin a les estacions d’FGC, la realitat és que les validacions han crescut un 6,39% fins al 2019, amb 887.396 usuaris més que el 2016. El 2019 es va saldar amb pràcticament 14 milions de viatges en autobús, però el 2020 ha implicat una caiguda en 5,3 milions de validacions l’any a causa de les restriccions en mobilitat.
“Les dues xarxes [autobús i FGC] són complementàries”, apunten fonts de la cooperativa, que afegeixen que “el bus dona capil·laritat a la xarxa de tren”. Veuen el perllongament d’FGC com una oportunitat: “L’objectiu és potenciar el transport públic per reduir la utilització del vehicle privat”, sostenen les mateixes fonts.
Un retrocés lleu
El perllongament d’FGC va impactar lleugerament en la mobilitat en autobús durant el primer any. En aquest període (fins al juliol del 2017), el transport urbà de Sabadell va perdre 600.000 viatges anuals, una pèrdua del 4,5% del total d’usuaris de l’autobús, però que va quedar compensada en tancar l’any. I les validacions continuaven en augment: el 2019 TUS ja superava amb escreix la xifra d’usuaris anuals previs al perllongament.
El creixement es va allargar fins a mitjans de març del 2020 –quan es va decretar l’estat d’alarma– quan s’havien assolit els 14 milions de viatges anuals, un nou rècord per a la companyia.
El ritme es recupera
Després del sotrac de l’any 2020, els passatgers tornen als autobusos. El mes d’agost ja registra 60.000 usuaris més que el mateix mes de l’any passat (+11,5%). El nombre de validacions, però, és menor respecte al 2019 i encara se situa en 150.000 usuaris menys que abans de la Covid (-20,5%).
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Les rebaixes d’estiu de Sabadell, glop d’alè per al comerç tot i la onada de calor
-
Sabadell
Aigües Sabadell obté un 8,4 en la valoració del servei per part dels sabadellencs
-
Sabadell
El concurs de truita (amb ceba!), els gegants i les havaneres, grans protagonistes de la festa major de Covadonga 2026
-
Sabadell
Sabadell accelera ara la instal·lació dels aires condicionats a les escoles bressol municipals
-
Sabadell
Unes 150 persones celebren la sentència sobre l'amnistia, però avisen: "El conflicte persisteix"
-
Sabadell
FOTOS | Investiguen un abocament il·legal de pneumàtics al costat del molí Xic