Francesc Bartolomé, durant la presentació de la temporada 2021-22 / LL. FRANCO[/caption]
ARA A PORTADA
Els pessebres tornen aquest dissabte a l'Acadèmia Catòlica
- La salut mental no entén de 'likes': els perills de l'exposició pública constant
Publicat el
26 de novembre de 2021 a
les 17:13
Actualitzat el
26 de novembre de 2021 a les
17:18
Els tradicionals pessebres de l'Agrupació de Pessebristes de Sabadell s'inauguren aquest dissabte a l'Acadèmia Catòlica. Una 44a edició especial –l'any passat no es va poder celebrar per la pandèmia– i històrica–l'entitat celebra vuitanta anys d'història–: "Ja ho tenim tot a punt. Tenim moltes ganes, ja que l'any passat no vam poder fer la tradicional exposició", explica el president de l'entitat Francesc Bartolomé, president de l'entitat pessebrista.
A l'acte inaugural d'aquest dissabte, on està previst que hi assisteixi la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró; l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i el regidor de cultura, Carles de la Rosa, servirà per presentar públicament el llibre que "explica com el pessebre des dels seus orígens arriba a Catalunya i fa el salt a un Sabadell preindustrial, amb fàbriques i obrers. Així mateix, expliquem com es fa un pessebre amb molsa o com els que fem aquí –Acadèmia– i quin és el calendari d'un pessebrista, tot amb la il·lustració de la Pilarín –Bayés–", detalla Bartolomé.
L'exposició amb la vintena llarga de diorames es podrà visitar fins al 9 de gener, des de 2/4 de sis fins a 2/4 de nou els dies feiners i de 12 a 14 hores i de 2/4 de sis fins a 2/4 de nou els festius.
[caption id="attachment_202827" align="aligncenter" width="350"]
Francesc Bartolomé, durant la presentació de la temporada 2021-22 / LL. FRANCO[/caption]
Francesc Bartolomé, durant la presentació de la temporada 2021-22 / LL. FRANCO[/caption]
Notícies recomenades
-
Sabadell
Una plaça amb "massa ciment": veïns del sud reclamen més verd a la Picasso
-
Sabadell
Es queden atrapats al lavabo i els han de rescatar els Bombers
-
Sabadell Detenen un home a Sabadell per intentar segrestar un nen de set anys
-
Sabadell
Reparen les escales mecàniques de l'estació de Rodalies del Nord després de gairebé un any fora de servei
-
Sabadell
Dissabte passat per aigua a Sabadell: consulta la previsió del cap de setmana
-
Sabadell
Marta Madrenas defensa a Sabadell l’enduriment contra la multireincidència amb la nova llei de Junts