ARA A PORTADA
ERC demana més recursos per expedir NIEs per a estrangers a la comissaria de Sabadell
Els republicans alerten que hi ha màfies que venen cites prèvies per renovar documentació per 500 euros

- Sabadell demana més personal administratiu a la comissaria de la Policia Nacional
Publicat el 11 de gener de 2022 a les 14:42
Actualitzat el 11 de gener de 2022 a les 18:51
ERC demana al Ministeri d'Interior incrementar el personal administratiu de la comissaria de Sabadell que expedeix NIEs a població de la ciutat i del seu entorn. Els republicans han exposat en roda de premsa que els tràmits per aconseguir hora per renovar els permisos d'estrangeria són extremadament embolicats i lents, i que el sistema està completament col·lapsat, la qual cosa ha fet aflorar màfies que venen cites per entre 200 i 500 euros, segons apunten. Els republicans presentaran una moció al ple municipal de gener, que se celebra avui dimarts, per abordar la problemàtica amb la resta de grups polítics.
El portaveu d'ERC, Gabriel Fernàndez, ha detallat que el text que presentaran també demana que l'Estat permeti el pagament de taxes amb targeta electrònica a la comissaria de Sabadell quan s'hagin de fer tràmits referents al passaport, el DNI o el NIE. A banda, reclamen que s'actualitzin els recursos informàtics, que consideren obsolets.
A la presentació de la moció, el portaveu ha estat acompanyat dels regidors Raül García Barroso i Francisca Maya, a més del president de l'Associació Pakistanesa de Sabadell i vicepresident de la Federació d'Associacions d'Immigrants del Vallès, Safian Younas, i del president de l'Associació Africana de Sabadell, Sanna Manneh.
Segons els republicans, hi ha 30.000 estrangers a Sabadell agreujats pel sistema de cites col·lapsat per tramitar documentació. Barroso ha recalcat que els problemes a l'hora de renovar els permisos d'estrangeria provoquen "perjudicis irreparables" a la població, ja que no renovar el NIE els suposa problemes laborals. "No conec cap cas d'algú que hagi aconseguit una cita a través d'una via ordinària", ha afegit Barroso, advocat de professió.
Maya ha afegit que part de la població afectada pel sistema, a més, pateix "l'escletxa digital".
Notícies recomenades
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell Més sabadellencs que mai vivint a l'estranger
-
Sabadell La febre de viure a l'estranger, de la mà de quatre sabadellencs: "Tenim mals prejudicis de molts llocs del món"
-
Sabadell Estem a prop de tenir una ciutat de 15 minuts?
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll
-
Sabadell Consulta el programa complet de la Festa Major de la Creu Alta