ARA A PORTADA
El quart intent d'obertura de l'oci nocturn anima el sector
- Darrer dia assolellat abans que les temperatures baixin i arribin núvols
Publicat el
02 de febrer de 2022 a
les 07:00
Actualitzat el
02 de febrer de 2022 a les
16:17
Només setanta dies treballats en els últims dos anys. L'oci nocturn a Sabadell i Catalunya ha estat un dels sectors econòmics més castigats per la pandèmia i afronta el quart intent d'obertura amb l'optimisme que sigui el definitiu. Les sales de ball i discoteques, que sumen més de 600 dies tancats, tornaran a omplir-se sense restriccions a partir de l'11 de febrer. "Esperem que no ens tornin a tancar", apunta Antonia Peña, propietària del Sabadebidoo, Míriam Alonso, des de El Musical i Edu Codina, propietari del Nüe. Però no ho tenen gaire clar.
El sector lamenta que han obert pocs dies i a mig gas. "Hem perdut els mesos forts d'estiu i Nadal, els millors mesos de facturació de l'any", lamenten. I totes les obertures han estat marcades per les restriccions en aforament i horària, la prohibició de fer ús de la pista de ball o l'ús obligatori del passaport Covid. "Hem hagut d'invertir molts diners en acondicionar l'espai i adaptar-lo a les noves mesures", lamenta Peña. Divendres 11 de febrer l'escenari canvia: només es mantindrà l'obligatorietat de fer ús de la mascareta als interiors de la discoteca. La satisfacció és generalitzada: "Per fi tornem a treballar", apunta Codina.
L'eliminació del passaport Covid com a acreditació d’entrada també esperona el sector. "Era una despesa extra perquè havíem d'assumir el sobrecost de contractar durant més hores a personal per controlar-ho", exposa la propietària del Sabadebidoo. A banda de les cues que es formaven a l'entrada de la discoteca. Ara, els vuit bars musicals de Sabadell i els tres establiments amb llicència de discoteca o sala de festes amb espectacle podran tornar a obrir pràcticament com ho feien abans de la Covid.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Explosió multicultural per a un barri amb moltes arrels
-
Sabadell
Aliança per blindar la protecció del riu Ripoll: "Explica la història de Sabadell i del Vallès"
-
Sabadell
Entitats en defensa del català reivindiquen el seu ús habitual
-
Sabadell
Sabadell ha de tenir més zones verdes? El PP creu que sí: "Cal transformar espais que avui són pur formigó"
-
Sabadell
Una política de Terrassa es compara amb Sabadell: "No pot ser que ens passin la mà per la cara..."
-
Sabadell
ERC Sabadell presenta una moció per evitar que "cap infant quedi exclòs" dels casals d'estiu