ARA A PORTADA
-
Un sabadellenc denuncia que no li retornen 890 euros després de cancel·lar un viatge per una intervenció ocular Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Atrapades a l'Índia per la guerra a l'Iran: "He vist bitllets de 10.000 euros per tornar a Sabadell" Marta Ordóñez
-
-
La pastisseria Sant Marc tanca definitivament i Sabadell perd un llegat xocolater de 50 anys d'història Marta Ordóñez
L'Arc Metropolità es reuneix amb Puigneró per reclamar més inversions en mobilitat
L'ens ha demanat polítiques en matèria d’ordenació de sòl i d’habitatge
- El temps de la setmana: temperatures primaverals
Publicat el
03 de febrer de 2022 a
les 18:17
Actualitzat el
04 de febrer de 2022 a les
09:54
L’Associació de Municipis de l’Arc Metropolità, encapçalada per l’alcaldessa de Sabadell i presidenta de l’entitat, Marta Farrés, s’ha reunit aquest dimecres amb el vicepresident de la Generalitat i responsable de Polítiques Digitals i de Territori, Jordi Puigneró. L'ens ha exposat els seus objectius i àmbits de treball dins la voluntat de reforçar la veu dels municipis de la segona corona en la presa de decisions i en la planificació i desenvolupament del conjunt del territori.
Durant la trobada, s’ha abordat la necessitat d’inversions ferroviàries com també a la xarxa viària que permetin millorar i garantir la mobilitat de persones i mercaderies tant entre els municipis que integren l’arc metropolità, com amb els principals centres d’activitat i infraestructures del territori com serien l’Aeroport del Prat, el Port de Barcelona o les estacions de Sants o la Sagrera.
Així mateix, s’ha posat de manifest la necessitat d’abordar conjuntament polítiques en matèria d’ordenació de sòl i d’habitatge que aportin solucions globals a qüestions com l’envelliment del parc d’habitatges, les tensions socials derivades d’aquesta situació o la necessitat de disposar de pisos a preu assequible amb les condicions d’accessibilitat i eficiència energètica mínimament exigibles.
Farrés ha valorat positivament la reunió: “Per a nosaltres és important presentar-nos conjuntament davant les institucions. Òbviament, cada municipi té la seva realitat, però hi ha molts àmbits en què les polítiques només tindran sentit i un efecte real en la ciutadania si les abordem de manera coordinada”.
Per la seva part, el vicepresident de l’entitat i l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha explicat: “Ens semblava que una trobada amb vicepresidència era del tot adient. Com a responsable d’infraestructures i mobilitat, de l’ordenació del territori, lligant-ho a les polítiques d’habitatge i ambientals, o de la digitalització de l’economia, és un interlocutor amb el qual caldrà treballar molt intensament”.
Tal com ha afegit el també vicepresident de l’Associació i alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull, “són temes que ens afecten a tots i totes, on els municipis de l’Arc Metropolità volem tenir-hi veu i que cal abordar de forma col·lectiva”.
A la reunió també han pres part el secretari general del departament, Ricard Font; el secretari d'Estratègia, Informació i Coordinació Territorial, Xavier Fornells; el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín; la directora de l'Incasòl, Mercè Conesa; el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra; la directora dels Serveis Territorials del departament a Barcelona, Maria Mercè Santmartí; els vicepresidents de l’Associació de l’Arc Metropolità, Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell i Pere Regull, alcalde de Vilafranca del Penedès. També han participat David Bote, alcalde de Mataró; Josep Mayoral, alcalde de Granollers; Josep Monràs, alcalde de Mollet; Ana María Martínez, alcaldessa de Rubí; Olga Arnau, alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, i Lluïsa Melgares, tinenta d’alcalde de Terrassa.
https://www.diaridesabadell.com/2021/04/16/arc-metropolita-sabadell-dades/
Notícies recomenades
-
Sabadell
Marta Madrenas, diputada de Junts al Congrés, arriba a Sabadell per parlar de la multireincidència
-
Sabadell
La rehabilitació de Cal Balsach se centra en el parquet del poliesportiu
-
Sabadell
Comença la instal·lació de la tanca a les vies del tren de Can Llong
-
Sabadell
Montserrat Capdevila, acusada per un mosso de ser "l'inici del tràfic d'influències" en el cas Mercuri
-
Sabadell
Un esvoranc en plena calçada alerta els conductors i activa treballs de reparació a Sabadell
-
Sabadell
Minut de silenci a Sabadell en record de les víctimes del terrorisme, 22 anys després de l'11M