ARA A PORTADA
L’adopció de gossos cau sota mínims a Sabadell
El 2021 es tanca amb el pitjor registre dels últims cinc anys i les adopcions canines es desplomen un 24%
- Sabadell ofereix 60 cursos gratuïts per facilitar la inserció laboral de persones en atur
Publicat el
08 de febrer de 2022 a
les 09:30
Actualitzat el
07 de febrer de 2022 a les
20:33
L’adopció de gossos a la Lliga Protectora d’Animals de Sabadell ha caigut sota mínims el 2021 i es converteix en el pitjor registre dels últims cinc anys. L’any passat, 213 gossos van trobar una nova família, un 24% menys que l’any Covid. La caiguda en les adopcions –la segona pitjor dada històrica registrada– s’ha vist accentuada per l’arribada de nous gossos al refugi d’animals. N’hi han entrat 382, un creixement del 2% en un any. Tot i això, la dada està lluny dels pitjors moments que es van viure a la protectora l’any 2013, amb pràcticament un miler d’animals (gats i gossos) acollits a aquestes instal·lacions en un any.
Així i tot, l’equació de més entrades i menys adopcions preocupa als responsables del refugi: “Esperem que amb els nous canvis al codi penal la situació reverteixi i millori els propers anys”, apunta Claudia Matheja. Les entrades d’animals –gats i gossos– es mantenen estables any rere any, amb 880 ingressos anuals de mitjana. Aquest any, les arribades d’animals han estat superiors a aquest llindar, 894 gats i gossos a la protectora. Una dada positiva: el 2021, un 18% més de propietaris han pogut recuperar els seus animals.
En total, 894 gossos i gats van arribar al refugi el 2021 i 579 van trobar una nova llar. Segons les últimes dades de la Lliga, al refugi hi ha 226 animals: 135 gossos (un 50% són catalogats com a potencialment perillosos) i un centenar de gats. Aquests últims han estat els protagonistes del 2021: n’han adoptat un 13% més que l’any anterior. Tot i que les entrades van desbordar les instal·lacions: van arribar 507 gats, el 56,3% del total.
L’entrada de gats, per primer cop, ha superat la de gossos. El 2021 han mort 146 animals a la protectora (+57%), especialment cadells de gat a causa del desabastiment de vacunes per a gats des del 2020
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Explosió multicultural per a un barri amb moltes arrels
-
Sabadell
Aliança per blindar la protecció del riu Ripoll: "Explica la història de Sabadell i del Vallès"
-
Sabadell
Entitats en defensa del català reivindiquen el seu ús habitual
-
Sabadell
Sabadell ha de tenir més zones verdes? El PP creu que sí: "Cal transformar espais que avui són pur formigó"
-
Sabadell
Una política de Terrassa es compara amb Sabadell: "No pot ser que ens passin la mà per la cara..."
-
Sabadell
ERC Sabadell presenta una moció per evitar que "cap infant quedi exclòs" dels casals d'estiu