ARA A PORTADA
La xarxa de narcotraficants de la presó de Brians 2 introduïa droga a Sabadell
Familiars i reclusos que sortien de permís introduïen la droga, amb la que també traficaven per municipis de l'entorn

- El Club Natació de vòlei vol segellar la permanència virtual
Publicat el 25 de febrer de 2022 a les 11:30
Actualitzat el 25 de febrer de 2022 a les 11:37
Els Mossos d'Esquadra han desmantellat una xarxa de tràfic de drogues que actuava a la presó de Brians 2 i que comptava amb la participació de funcionaris, interns i familiars dels presos. Els agents han detingut onze persones a qui se'ls atribueixen els delictes contra la salut pública per tràfic de drogues. Entre els implicats hi ha tres funcionaris de presons i un professional del Centre d'Iniciatives per a la Reinserció (CIRE). El tràfic no només el feien a l'interior de la presó sinó també a Sabadell, Terrassa, Cornellà de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Hospitalet de Llobregat. Segons la investigació, familiars i reclusos que sortien de permís introduïen la droga al centre penitenciari.
La investigació es va iniciar el novembre del 2020 gràcies a la informació recopilada per l'equip de l'Àrea d'Informació i Seguretat de la Direcció General d'Afers Penitenciaris (DGAP), que apuntava que interns dels centres traficaven amb substàncies estupefaents, introduïdes des de l'exterior. Els investigadors van poder determinar que els interns comptaven amb la col·laboració de familiars, treballadors del centre i de reclusos que sortien de permís i que introduïen les drogues.
La policia ha pogut acreditar que tres grups d'interns es dedicaven a aquesta activitat, cadascú amb la seva xarxa de col·laboradors. Fruit d'això es van interceptar algunes substàncies estupefaents després dels contactes íntims entre familiars i del retorn d'interns provinents de permisos penitenciaris.
Notícies recomenades
-
Sabadell L'esquema de les vetlladores a l'escola, en un curs amb més complexitat a l'aula: "Hem perdut la meitat d'hores"
-
Sabadell Un segle de vida, amor i energia inesgotable: "He tingut molta sort i m'he sentit molt estimada sempre"
-
Sabadell L’Aplec de Jonqueres celebra la 38a edició
-
Sabadell Diversos ciutadans se sumen a un manifest de suport al regidor independent Gabriel Fernàndez
-
Sabadell El Torrent de Colobrers, tancat per tasques de manteniment
-
Sabadell Desallotgen un pis a la Creu Alta per generar "situacions de conflicte i incivisme al barri"