ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Més de 300 dies i 400 positius després: quan tancarem el capítol de la pesta porcina? Marc Béjar Permanyer
-
Cerdanyola del Vallès Josep Solé: "Capturar tots els senglars de la zona és l'única manera de tancar l'episodi de la pesta porcina" Marc Béjar Permanyer
-
-
Sabadell "Quan una comunitat s’organitza, és capaç de fer coses enormes": l’Escola Concòrdia es recupera després de les pluges Redacció
- 7 claus per desinflar el preu de la factura del gas
Publicat el
05 de març de 2022 a
les 23:22
Actualitzat el
05 de març de 2022 a les
23:21
“Avui rehabiliten. Demà tornem a tenir problemes”. Els veïns afectats pels 170 habitatges de Merinals amb problemes d’origen insisteixen que la millor proposta per reparar els danys dels edificis és l’enderroc i substitució dels pisos. Després de la primera reunió de les parts implicades per abordar una solució a l’estat actual dels edificis, el veïnat ha mostrat el seu descontentament amb la proposta: “Agafa l’informe tècnic com si fos la Bíblia. I sabem que no ens solucionarà el problema”, asseveren.
En aquest sentit, a la pròxima trobada plantejaran canviar el concepte de la partida pressupostària. És a dir: que els 3,3 milions d’euros d’inversió pública reservats per a la rehabilitació dels pisos (1,7) i la instal·lació d’ascensors (1,6) es destinin a la construcció d’habitatges nous. El veïnat n’assumiria la part restant.
Segons l’última estimació del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya (COAC), la substitució dels pisos tindria un cost d’11,5 milions d’euros. Aleshores, el veïnat n’hauria d’aportar uns vuit milions. Tanmateix, aquesta estimació no té en compte l’increment de l’IPC i ara el cost de tirar els pisos a terra i aixecar-ne de nous s’hauria elevat considerablement.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Francesc Torralba: "L’esperança no és una forma d’escapar del mal, però no es deixa vèncer pel desànim"
-
Sabadell
Del soterrament del tren a la Gran Via
-
Sabadell
The Cheesecake Cup arriba a Sabadell amb sis dies dedicats al pastís de formatge
-
Sabadell
El Govern de la Generalitat aixeca les restriccions de mobilitat per la pluja al Vallès Occidental
-
Sabadell
Sense trens a FGC i Rodalies per la pluja intensa: "Ara no puc tornar a casa"
-
Sabadell
Una avaria al motor d’un autobús obliga a evacuar els seus passatgers