ARA A PORTADA
Una quinzena de furgonetes viatgen de Sabadell a Romania per recollir 80 ucraïnesos
Una quinzena de furgonetes viatgen de Sabadell a Romania per recollir 80 ucraïnesos
- Iago Indias: "L'afició del Sabadell té motius per il·lusionar-se"
Publicat el
09 de març de 2022 a
les 14:28
Actualitzat el
09 de març de 2022 a les
17:28
Un dispositiu de voluntaris de Sabadell viatja dijous a la frontera de Romania per donar recer a refugiats d'Ucraïna. Quinze furgonetes sortiran de la nostra ciutat carregades amb ajuda humanitària –medicaments, aliments i productes d'higiene personal– i acolliran una vuitantena d'ucraïnesos que han aconseguit sortir del país. Entre els voluntaris hi viatjarà personal sanitari per atendre les persones que ho necessitin.
"Els infants i dones que acollim arribaran diumenge a Sant Quirze. De moment, la meitat d'ells ja té una família d'acollida assignada", ha explicat al Diari un dels organitzadors del viatge, Emili Sarrion. El municipi vallesà, però, té previst habilitar el pavelló municipal per atendre les famílies, en cas que sigui necessari.
Els organitzadors estan ultimant els detalls del viatge. A hores d'ara, estan empaquetant l'ajuda humanitària que arribarà a la frontera. "De segur que les furgonetes viatjaran ben plenes", apunta Sarrion. Encara estan a l'espera de rebre més productes durant el dia. "Hem rebut molts productes", detalla. Les donacions s'entregaran a Timisoara (Romania). S'emmagatzemarà a la frontera fins que passi el control de duanes a Ucraïna.
Segons les previsions dels voluntaris, l'anada de Sabadell fins a Eslovènia es resoldrà en un dia. Divendres, des d'Eslovènia les furgonetes partiran en direcció a Romania, on es farà entrega de l'ajuda humanitària i acolliran els refugiats, un protocol que s'està tramitant amb el consolat. Els combois faran parada dissabte a Eslovènia i l'endemà, diumenge, arribaran de nou a Sabadell.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Explosió multicultural per a un barri amb moltes arrels
-
Sabadell
Aliança per blindar la protecció del riu Ripoll: "Explica la història de Sabadell i del Vallès"
-
Sabadell
Entitats en defensa del català reivindiquen el seu ús habitual
-
Sabadell
Sabadell ha de tenir més zones verdes? El PP creu que sí: "Cal transformar espais que avui són pur formigó"
-
Sabadell
Una política de Terrassa es compara amb Sabadell: "No pot ser que ens passin la mà per la cara..."
-
Sabadell
ERC Sabadell presenta una moció per evitar que "cap infant quedi exclòs" dels casals d'estiu