
ARA A PORTADA
-
Instal·laran aire condicionat a les bressol de Sabadell, després de l'allau de queixes per altes temperatures Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Indignació a escoles de Sabadell per la suspensió del ple municipal per la calor: "Que vinguin a les aules, estem a 32 graus" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Més d'un centenar de veïns es planten contra uns ocupes conflictius del sud de Sabadell Marta Ordóñez
-
Continua la tensió entre la Policia Municipal i l'Ajuntament de Sabadell: "Ens van prohibir entrar al Ple" Redacció
-
El comboi de Sabadell per recollir 80 refugiats ucraïnesos, en ruta fins a Romania
Des de Sabadell, 17 furgonetes recorreran milers de quilòmetres per recollir refugiats ucraïnesos que fugen de la guerra

- El comboi de Sabadell per recollir 80 refugiats ucraïnesos, en ruta fins a Romania
Publicat el 10 de març de 2022 a les 14:21
Actualitzat el 11 de març de 2022 a les 12:47
Una rere l'altra, les 17 furgonetes que viatgen a Romania per transportar refugiats ucraïnesos fins a Sabadell van sortint de l'aparcament i emprenen el camí. Al davant, més de 2.200 quilòmetres i dos dies de carretera fins a arribar a Timișoara, la ciutat romanesa on els espera una vuitantena d'infants i dones que han fugit de la guerra. Si tot va bé, els refugiats arribaran diumenge a la nit a Sant Quirze del Vallès amb el comboi sabadellenc i seran acollits per diferents famílies, fins que sigui necessari.
"El més fàcil ja ho hem fet, organitzar. Ara quedarà el més complicat, improvisar", comenta un dels organitzadors del comboi, Emili Sarrion, minuts abans de posar-se al volant i emprendre el viatge des de l'aparcament del Club Tennis Sabadell, a quarts de 9 del matí. Està previst que el comboi s'aturi per descansar una estona cada tres hores i que la primera parada sigui a Eslovènia, a 1.500 quilòmetres.
Tot el que està ben lligat és susceptible de canviar i la improvisació s'imposarà en un context d'incertesa com el d'Ucraïna. A la ciutat de Timișoara, el consolat romanès s'encarregarà de gestionar que una vuitantena d'infants i dones siguin recollits pel comboi i viatgin fins a Sabadell. Però encara no se sap el nombre exacte de persones que vindrà a la ciutat. "Tot pot canviar a cada hora i tot anirà sobre la marxa", comenta Marta Franch, una de les voluntàries del comboi. De fet, els voluntaris sabadellencs no descarten llogar un autocar a Romania per transportar més refugiats ucraïnesos a Sabadell.
[caption id="attachment_214745" align="aligncenter" width="1000"]
Una quarantena de voluntaris han ajudat a fer possible el viatge fins a Romania / LLUÍS FRANCO[/caption]
A cadascuna de les 17 furgonetes hi ha dues persones que s'alternaran al volant i tones d'aliments, medicaments, roba i joguines. Tot plegat, ha estat organitzat en menys d'una setmana per un grup d'amics nombrós. Han comptat amb desenes de voluntaris i empreses de Sabadell, que han facilitat gran part del material i els vehicles. "Amb aquest projecte he tornat a creure amb la condició humana", se sincerava Franch, mentre ultimava els darrers preparatius per marxar.
Les hores prèvies a la sortida han estat intenses. El dia abans, durant hores una trentena de voluntaris van empaquetar el material que està previst que es quedi a Romania. "Hi ha il·lusió, però també molts nervis i sensació de tristesa i angoixa. No sabem què es trobaran ni a qui podran tornar", expressava l'encarregada de coordinar logísticament tot el material, Marta Crusafon. "El que sabem és que quan arribin, hi ha gent disposada a acollir-los perquè tinguin un lloc on dormir", afegeix.
Els voluntaris que emprenen el viatge han hagut d'agafar dies de vacances a la feina. Joan Bella conduirà una de les furgonetes, però haurà de sortir una mica més tard des de Sabadell per motius laborals. No li importa. "Marxem amb molta emoció, per la gent que s'hi ha implicat, però la història comença ara. I serà forta, tant físicament com psicològicament".

Notícies recomenades
-
Sabadell Banderes a mig pal a l'Ajuntament de Sabadell
-
Sabadell Denúncia penal per l’estat del molí d’en Mornau de Sabadell, actualment en ruïnes
-
Sabadell Clam veïnal per un carrer més segur: “Costa molt travessar”
-
Sabadell Sense ubicació per la fira d'artesans del Nadal: FANSA i Ajuntament no es posen d'acord
-
Sabadell L’ascensor de Can Puiggener pateix una nova avaria
-
Sabadell VÍDEO | Alguns comerços del Centre, sense llum durant cinc hores