ARA A PORTADA
-
Sabadell posarà pisos socials a la venda i farà pagar més IBI als habitatges buits Albert Acín Serra
-
VIDEO | Tanca una de les botigues de la pastisseria Sant Marc per la "competència ferotge" Marta Ordóñez
-
Ita Sabadell obre un nou centre: "Respon al notable augment de la demanda d'atenció psicològica" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
El ple amplia el pressupost amb 8,6 milions d'euros del superàvit del 2021
- El trofeu de l'Europa League del Vila-real a Sabadell
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 23 de març de 2022 a les 13:01
Actualitzat el 23 de març de 2022 a les 13:20
El ple de l'Ajuntament de Sabadell ha aprovat destinar 8,6 milions d'euros del superàvit del 2021 a ampliar el pressupost del 2022. En una sessió extraordinària, aquest dimecres s'ha donat llum verda a la quarta modificació del crèdit d'aquest any amb el suport del Govern i Junts i l'abstenció de la resta de formacions: ERC, Crida i Ciutadans.
L'ampliació del pressupost permetrà destinar 2 milions d'euros a programes de contractació temporal de personal; 1,3 milions d'euros a despeses de subministrament elèctric i 1,1 milions d'euros per actualitzar l'IPC del contracte amb Smatsa de neteja viària i recollida de residus com a elements principals. La regidora de Desenvolupament Econòmic i Impuls Administratiu, Montse González, ha destacat al plenari que es destinaran 1,7 milions d'euros a cobrir la despesa que ja s'ha fet en les darreres setmanes per accelerar el pagament a proveïdors.
Altres partides són 460.000 euros per Cultura (campanyes de Nadal, Reis i Festa Major), 440.000 euros per TUS i uns 286.700 euros per les subvencions que reben els comerciants per l'enllumenat de Nadal i diferents accions comercials. També es reserven 181.000 euros per fer les obres que calgui per reobrir el Gimnàs Municipal i 165.000 euros per cobrir el dèficit de l'equipament corresponent a 2021.
Durant el ple també s'ha aprovat l'increment mitjà de les tarifes del servei de taxi un 2,8%, tal com es va proposar a la Comissió de Preus de la Generalitat a instància de Ràdio Taxi Sabadell. El regidor de Mobilitat i Espai Públic, Jesús Rodríguez, ha subratllat la necessitat del sector d'actualitzar les tarifes especialment per l'increment dels preus dels carburants.
En total, el superàvit municipal era de 33,5 milions d'euros. D'aquests, 17 milions es destinen a compromisos ja adquirits o projectes iniciats en exercicis anteriors. 8,6 milions són els esmentats anteriorment i 7,9 milions es reserven a altres conceptes, entre els quals hi ha els possibles efectes que puguin tenir als comptes municipals el procés d'ajust de les plusvàlues.
Notícies recomenades
-
Sabadell
"Tenim un compromís amb la seguretat": la Policia Municipal de Sabadell incorpora 50 nous agents al cos
-
Sabadell
Canvis en la rua de Carnaval a Sabadell 2026: quin serà el recorregut?
-
Sabadell
FOTOS | Una marca anglesa escull Sabadell per gravar-hi un anunci publicitari
-
Sabadell
La grip fa un pic rècord de contagis i cau en picat: "Hauríem d'actuar com vam fer durant la pandèmia"
-
Sabadell
Cap de setmana passat per aigua a Sabadell? Consulta la previsió
-
Sabadell
L'increment del sensellarisme a Sabadell planteja un canvi de model: "Cal millorar l'atenció"