ARA A PORTADA
Tractament per salvar les palmeres de Sabadell de l'escarabat morrut
L’Ajuntament de Sabadell tractarà els 59 exemplars d'aquests arbres del Parc del Taulí i el Parc de Catalunya
- L'OAR Gràcia sobreviu a una situació molt complicada a Sant Esteve (30-31)
Publicat el 06 d’abril de 2022 a les 13:24
L'escarabat morrut, anomenat també becut vermell o morrut roig, és una plaga que afecta greument les palmeres ornamentals de la península Ibèrica. És per això que l’Ajuntament de Sabadell s'ha vist obligat a tractar preventivament els 56 exemplars d'aquests arbres que hi ha al Parc del Taulí i els 3 del Parc de Catalunya. L'objectiu és evitar que l'insecte hi aparegui en un futur.
L'Ajuntament durà a terme un tractament fitosanitari a les palmeres la nit del 7 al 8 d’abril, entre les 23h i les 7 h.
El morrut de les palmeres és una espècie de coleòpter que ha esdevingut una greu plaga per a les palmeres de la península Ibèrica, on es va detectar per primer cop el 1994. És originari del sud-est asiàtic i de la Polinèsia.
Els tractaments fitosanitaris es fan de nit per tal de minimitzar les molèsties que puguin ocasionar en les persones i els animals domèstics que es trobin a les zones afectades.
https://www.diaridesabadell.com/2021/07/25/vespa-asiatica-sabadell/
Notícies recomenades
-
Sabadell
Mor Andreu Segura, conegut col·leccionista i tintinaire sabadellenc
-
Sabadell
Una taula rodona recorda el naixement de la revista 'Can Oriach'
-
Sabadell
La Marató de 3Cat beca un projecte d'investigació de Sabadell: "Serà una alternativa sanitària a tractaments actuals"
-
Sabadell
Nou espai de memòria als Tallers de l’Aviació Naval
-
Sabadell
Els passos soterrats de la Gran Via no convencen: "Transmeten inseguretat i estan molt deixats"
-
Sabadell
Un televisor, un creuer i experiències gastronòmiques: alguns dels premis de la Panera d’Atendis