Sobre els fets, ERC Sabadell ha expressat que el tercer grau a Bustos genera “una ombra de dubte” sobre Justícia i que “no és admissible” que es generin “sospites, amb raó”, des del departament cap a la societat. Alhora, ressalten que Ciuró apuntalava el govern socialista quan era portaveu de Junts per Sabadell.
ARA A PORTADA
La Crida i l'acusació popular volen saber per què Justícia dona el tercer grau a Bustos
La Crida i l'acusació popular del cas Mercuri denuncien un "tracte de favor" de Justícia a l'exalcalde de Sabadell
- La 'influencer' sabadellenca Jessica Goicoechea serà a 'La Resistencia'
Publicat el
02 de maig de 2022 a
les 14:33
Actualitzat el
02 de maig de 2022 a les
21:37
La Crida i Plataforma Sabadell Lliure de Corrupció, que és acusació popular del cas Mercuri, han comparegut al Parlament de Catalunya per demanar explicacions a la conselleria de Justícia sobre la concessió del tercer grau penitenciari restringit a l'exalcalde Manuel Bustos, empresonat des del passat 12 de gener. Des de fa un mes, la direcció d'Afers Penitenciaris de Justícia li hauria conferit permís per sortir de presó els caps de setmana, en contra de les observacions de la Junta de Tractament de Lledoners, segons va avançar El País.
El diputat sabadellenc de la CUP, Xavier Pellicer, ha demanat la compareixença a la Comissió de Justícia de la consellera Lourdes Ciuró i de la direcció general d'Afers Penitenciaris pel tercer grau concedit a Bustos. Considera que és una decisió "preocupant", al·legant que l'exbatlle suma dues condemnes per corrupció i judicis pendents pel cas Mercuri. A continuació, la formació ha cedit espai parlamentari a Plataforma Sabadell Lliure de Corrupció i a la Crida.
El portaveu de Sabadell Lliure de Corrupció, Isidre Soler, ha acusat la conselleria de Justícia de conferir "un tracte de favor" a Bustos i ha manifestat que "ens podríem trobar davant d'un presumpte cas de prevaricació". També ha recordat que la Fiscalia ja ha expressat que recorrerà la decisió.
Al seu torn, la regidora de la Crida, Nani Valero, ha acusat la consellera Ciuró de tenir interessos compartits amb el PSC de Sabadell arran de la seva activitat política del passat a la ciutat. De fet, n'ha demanat la dimissió, si no s'esclareixen els fets.
Divendres passat, al III Fòrum de Democràcia Local, Ciuró es va defensar de les acusacions. “Els tercers graus es concedeixen per criteris tècnics, no hi ha cap marge de discrecionalitat. Els condicionants són objectius i d’acord amb la persona i el seu entorn”, va declarar.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
El Paddock incorporarà un gran supermercat a la planta soterrani
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025