ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
- Jero Ferruz, de 'La Jerito' (Sabadell-La Molina), a fer el Camí de Santiago en bicicleta
Publicat el
14 de juny de 2022 a
les 22:27
Actualitzat el
15 de juny de 2022 a les
11:31
Els drets socials s'expliquen des de moltes vessants. Des dels ulls de la infància, el risc de pobresa, la discapacitat, la violència de gènere, la solitud de la gent gran. I Sabadell ha de fer front a totes aquestes necessitats, tal i com s'ha deteterminat a la xerrada Model social a Sabadell, problemàtiques i solucions, organitzada per SBD Cercle d'Entitats. Com? "Cal que entitats i administració vagin de la mà".
Algunes dades: a Sabadell hi ha més de 9.000 persones grans que viuen soles. D'altra banda, el 7,6% de sabadellencs té un certificat de discapacitat. I un 75% d'ells té més de 45 anys, el que genera una situació d'envelliment prematur: "Atendre-ho és un dels reptes que tenim a Sabadell", apunta Esther Ruiz, cap de secció d'atenció a la dependència i discapacitat de l'Ajuntament.
Segons els últims registres, el 13% de la població sabadellenca és estrangera, per sota de la mitjana catalana (16%), el que permet mantenir la piràmide poblacional estable. En total, 666 persones van arribar d'altres països a Sabadell l'any passat.
Sabadell va ser una de les primeres ciutats a tenir pisos d'acollida a refugiats. Segons les últimes dades, a la capital vallesana hi ha 65 habitatges amb persones arribades d'Ucraïna, 96 adults 94 nens. A banda, hi ha refugiats allotjats a altres establiments de la ciutat. En total, a Sabadell s'han escolaritzat ja 153 menors ucraïnesos.
De fet, Ramon Nicolau, expert en gestió de serveis socials, destaca que els indicadors són "imprescindibles", especialment si les dades estan desagregades per zones per detectar la necessitat social per dissenyar el mapa d'atenció.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?