ARA A PORTADA
Cal actuar per regenerar el riu Ripoll?
- Confirmada la inhabilitació de l'exintendent de Policia Municipal pel cas Mercuri
Publicat el
29 de setembre de 2022 a
les 23:15
Actualitzat el
01 d’octubre de 2022 a les
09:33
Quina és la situació que travessa el riu Ripoll? Quines actuacions s'hi han de fer? Adenc, Amics del Ripoll i l'Associació Veïnal del Sud han celebrat aquest dijous la primera jornada de debat sobre el futur del riu, sota el nom El riu Ripoll, un ecosistema fluvial amb una geologia singular per resoldre aquestes i d'altres qüestions de la mà del geòleg de l'Adenc Josep Maria Nogué i el doctor en biologia ambiental, Josep Maria Mallarach.
Més d'una cinquantena de persones no s'han volgut perdre les intervencions dels ponents, en un acte presentat per la guionista sabadellenca Carmen Abarca qui ha lamentat que el projecte SurfCity, en un terreny qualificat per a ús esportiu, és "la pitjor idea, en el pitjor lloc i en el pitjor moment". Per la seva part, el geòleg Josep Maria Nogué ha criticat algunes decisions del consistori en assegurar que "les infraestructures esportives haurien d'haver anat en algun altre indret i el que queda de les indústries industrials s'haurien de retirar. Per al geòleg, l'aigua del riu "està raonablement neta i l'entorn ha millorat, però ni gaire ni molt" i aposta per deixar el riu tal com està: "Hem de respectar el seu espai. Si no fem res ja faríem molt".
Una opinió de la qual Mallarach ha reconegut que discrepava d'ella en defensar que el riu Ripoll necessita "restaurar i regenerar", passar a l'acció i "ser valent, ja que no n'hi ha prou en no agredir". Per al biòleg ambiental la situació al curs mitjà i baix del riu Ripoll és preocupant, tant en la flora i la fauna, segons es desprèn de l'informe ECOSTRIMED. Així mateix, Mallarach és partidari d'apropar el riu a la resta dels sabadellencs i sabadellenques per establir aquest vincle, aquesta "reconnexió social i afectiva amb el riu" per així conscienciar de la importància d'un espai que, per ser "protegit" de projectes com la piscina d'onades artificials, s'ha de "treballar conjuntament i no fer-nos la guerra".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Explosió multicultural per a un barri amb moltes arrels
-
Sabadell
Aliança per blindar la protecció del riu Ripoll: "Explica la història de Sabadell i del Vallès"
-
Sabadell
Entitats en defensa del català reivindiquen el seu ús habitual
-
Sabadell
Sabadell ha de tenir més zones verdes? El PP creu que sí: "Cal transformar espais que avui són pur formigó"
-
Sabadell
Una política de Terrassa es compara amb Sabadell: "No pot ser que ens passin la mà per la cara..."
-
Sabadell
ERC Sabadell presenta una moció per evitar que "cap infant quedi exclòs" dels casals d'estiu