La comunitat gallega a Sabadell té una gran cita marcada al calendari. És la tradicional
festa del pop gallec, que des del 2013 ofereix els plats típics, la cultura i l'essència de la cultura gallega. Tres dies on la zona del davant del llac del parc Catalunya es converteix en una petita Galícia. I que enguany ha celebrat la seva
8a edició. Després de dos dies de venda de productes típics i folklore, diumenge ha estat el torn del dinar institucional.
[caption id="attachment_236535" align="aligncenter" width="700"]

Els actes gastronòmics han permés gaudir de plats tant típics com el pop a feira / D.S[/caption]
La cultura uneix
El dinar ha aplegat unas
80a de persones. Membres dels grups municipals també hi han estat presents. Lacón, costelles, estofat gallec i postres típics, acompanyats de vi de Ribeiro, han estat els plats del dinar. Un bon tiberi complementat amb música dels gaiteros. El
president del
Centro Galego Nós,
Manolo Vázquez, ha destacat l'enfortiment dels vincles culturals: "Els nostres fills s'han integrat a la nostra ciutat, una suma de cultures molt enriquidora".
[caption id="attachment_236536" align="aligncenter" width="700"]

L'actuació dels gaiteros ha apropat el folklore gallec als assistents / D.S[/caption]
Després del dinar s'ha celebrat un sorteig d’un quadre elaborat per l’artista russa Natalia Belyaeva, qui també ha llegit un poema en rus i ha demanat que acabi la guerra a Ucraïna. Per part institucional, l'alcaldessa, Marta Farrès ha destacat la gran tasca cultural del Centro en "una Sabadell integradora on hi cap tothom".
https://www.diaridesabadell.com/2022/10/21/festa-pop-gallec-sabadell/