ARA A PORTADA
-
Farrés refà el Govern després de la sortida de Junts: "Mantindrem els pactes que vam fer" Marta Ordóñez
-
Junts per Sabadell alerta els seus regidors: "L'oposició no pot ser un suport encobert" Marta Ordóñez
-
-
-
Mascareta obligatòria en hospitals, centres de salut i residències davant l'augment de contagis de grip Sergi Gonzàlez Reginaldo
La temporada d'al·lèrgia al pol·len arribarà més tard, però amb més força
Es preveu una temporada d'al·lèrgies especialment agressiva
- Castellar tindrà una nova piscina exterior
Publicat el 20 de març de 2023 a les 11:46
Actualitzat el 20 de març de 2023 a les 18:31
La coordinadora de la Xarxa Aerobiològica de Catalunya (XAC) i professora i investigadora de la UAB, Jordina Belmonte, recomana a les persones al·lèrgiques que mantinguin la mascareta a l'exterior aquesta primavera per minimitzar l'impacte de la malaltia. Tot i que no es preveu una temporada d'al·lèrgies especialment agressiva, Belmonte recorda que la mascareta "protegeix" de tot allò que pugui arribar a nas i boca, que és on impacten els al·lèrgens. Actualment es calcula que hi ha a Catalunya 2,5 milions de persones al·lèrgiques i que la xifra es duplicarà l'any 2050, sobretot per l'impacte de la contaminació, ja que "altera" el pol·len i el fa més "agressiu", segons la Societat Catalana d'Al·lèrgia i Immunologia Clínica (SCAIC).
Pel que fa a les pol·linitzacions que habitualment anuncien l'arribada de la primavera, com pot ser el plàtan d'ombra i la parietària, Belmonte ha explicat que s'han endarrerit a conseqüència de les baixes temperatures de les últimes setmanes. Segons la XAC, entre aquesta setmana i la darrera setmana de març començaran a alliberar-se en quantitats "notables".
Quant a les previsions, la XAC espera que la pol·linització del xiprer s'estengui fins a l'abril i que les pol·linitzacions primaverals, com són les del pollancre o el plàtan, comencin amb retard i amb força, però que tinguin una durada més curta de l'habitual.
L'entitat ha constatat que les previsions de pol·linitzacions només podrien disminuir en cas que es produeixin forts episodis de pluja pròximament, un fet que arrossegaria el pol·len a terra.
Per a les persones que pateixen al·lèrgies respiratòries, la Societat Catalana d'Al·lèrgia i Immunologia Clínica (SCAIC) recomana portar mascareta durant la temporada de pol·linitzacions.
Notícies recomenades
-
Sabadell
VÍDEO | El Llaminer visita els més petits del Parc Taulí de Sabadell: "Avui és un dia molt especial!"
-
Sabadell
Un accident entre dos vehicles talla puntualment la Gran Via
-
Sabadell
Queixes pel trànsit a Covadonga: “És la segona Gran Via”
-
Sabadell
Baixa la criminalitat a Sabadell de gener a setembre (-2,7%), però augmenten els delictes sexuals
-
Sabadell
“Cada pedra preciosa porta un tros de mi”: l’essència que Marta Oms impregna en cada joia
-
Sabadell
Jordi Garcia (CIPO): “El model d’inserció laboral català era líder a l’Estat, però hem perdut lideratge”