Instal·laran quatre càmeres de videovigilància a la Torre Millenium

Publicat el 19 d’abril de 2023 a les 13:00
Actualitzat el 20 d’abril de 2023 a les 12:21
En un termini màxim de dos mesos, l'ADF Sabadell disposarà de quatre càmeres de videovigilància al terrat Torre Millenium per detectar ràpidament columnes de fum en cas d'incendis i així poder agilitzar les tasques d'extinció. La intenció és que estiguin operatives per a la campanya d'incendis forestals, prevista per al juny. La instal·lació i el consegüent ús d'aquestes imatges, on el Servei d'Emergències Mèdiques també tindrà accés, és fruit d'un acord a tres bandes per als pròxims deu anys –amb opció a renovació– entre la comunitat de propietaris de la Torre Millenium, la Federació d'ADFs del Vallès Occidental i l'ADF Sabadell. "Ens cedeixen l'espai gratuïtament i es fan càrrec de l'electricitat. La instal·lació i la mà d'obra recau a la Federació, nosaltres costejarem l'internet i la Diputació la finançament", explica Jordi Gil, cap operatiu de l'ADF Sabadell, mentre detalla que "fa un parell d'anys que buscàvem un lloc i la Torre Millenium era el lloc idoni en ser l'edifici més alt del Vallès Occidental, permetent-nos tenir una visió de 360 graus de tota la ciutat i de la plana de la comarca".     [caption id="attachment_257754" align="aligncenter" width="650"] La Torre Millenium, en una imatge d'arxiu / V. ROVIRA[/caption]  

Més extensió cremada que el 2022

Mentre es concreta la seva posada en marxa, fa un mes que a Sabadell el nivell de perill d'incendi del Pla Alfa s'ha situat entre 1 i 2, en un any que es preveuen "molt complicat". Sense anar massa lluny, la setmana passada els ADF Sabadell van fer la primera gran intervenció de la temporada: "L'incendi de la Plana del Pintor, amb una hectàrea cremada, ja va superar per extensió qualsevol incendi de l'any passat", apunta Gil.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google