ARA A PORTADA
-
Els Reis passen per Sabadell: cau part del primer premi de la loteria del Nen Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada dels Merinals Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
El col·lectiu Espartanas realitza un repartiment d'aliments solidàri
- “Mai es parlava dels pares que havien mort a la guerra”
Publicat el 07 de maig de 2023 a les 08:00
Actualitzat el 07 de maig de 2023 a les 01:03
"Ajudar als més necessitats", aquest és el principal objectiu d'Espartanas Cooperativa Internacional. Per aquest motiu, el matí de dissabte han realitzat un repartiment solidari d'aliments. L'acte s'ha dut a terme a l'Avinguda Francesc Macià on han repartit una 60a de racions a aquelles famílies que, prèvia inscripció, s'han acostat al punt de recollida. Cada ració ha comptat amb un plat d'arròs, un d'amanida i una beguda, aliments que ha aportat Ke Rikera Catering com a col·laboradors.
"Hem aprofitat que s'acosta el dia de la mare per fer un petit obsequi a aquelles mares que es troben en una situació de vulnerabilitat", ha explicat Yeni Rivera, presidenta d'Espartanas. La iniciativa va néixer l'any 2019 finançada per dues empresàries. El seu primer acte va ser entregar roba a plaça Espanya, acte en el qual van assistir 150 persones. "Això ho fem per combatre la pobresa i vulnerabilitat generades el sistema econòmic, la COVID o la inflació", ha afegit Rivera.
Actualment, el col·lectiu està format per 22 sabadellencs provinents de l'Amèrica Llatina i es troba vinculat a l'Associació Boliviana de Barcelona. De cara a futur, l'associació té 3 projectes en marxa. El primer és la construcció d'una escola a Guinea Bissau. La segona finançar dues operacions de joves vulnerables a Bolívia. I la tercera un donatiu d'equipament mèdic a Colòmbia.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La loteria del Nen, la darrera esperança del cicle nadalenc
-
Sabadell
Un pessebre inèdit s’instal·la a la parròquia de Gràcia de Sabadell, amb santons de la Provença
-
Sabadell
Consulta quins són els carrers de Sabadell amb més risc de gelada
-
Sabadell
Troben 18 nous porcs senglars morts dins el focus de Cerdanyola del Vallès
-
Sabadell
Un nou projecte per a l’antiga fàbrica Riba: 24 habitatges
-
Sabadell
El Meteocat activa l'alerta per neu i fred a Sabadell durant la Cavalcada de Reis