El Departament diu que els primers indicis apunten que podria ser una introducció voluntària, vista la proporció de sexes i mides dels exemplars adults. Assenyala que molt probablement procedeixen del delta de l’Ebre perquè tenen una morfologia similar, i haurien estat recollits en algun ambient seminatural. Per això, també s’està fent un estudi genètic per comprovar la seva procedència i confirmar el seu origen. En paral·lel, el Cos d’Agents Rurals ha obert una investigació per trobar indicis que apuntin a l’origen del focus.Actuem sobre un focus de cargol poma en una bassa de #Sabadell. El cargol poma és una #EspècieInvasora ⚠️ molt perjudicial. Si detectes la seva presència pots enviar un ???? a especiesinvasores.tes@gencat.cat o ???? al 112. ???? https://t.co/r0ufgiXBgJ pic.twitter.com/2RuwRMrpoS
— Acció Climàtica (@accioclimatica) October 26, 2023
ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
-
Castellar del Vallès Consulta el programa de la Festa Major 2026 a Castellar en PDF Marc Béjar Permanyer
Troben un focus de cargol poma en una bassa de Sabadell, una de les espècies invasores més perjudicials
Sabadell
És una espècie exòtica invasora altament perniciosa procedent d’Amèrica del Sud
- Troben un focus de cargol poma en una bassa de Sabadell, una de les espècies invasores més perjudicials
Publicat el
26 d’octubre de 2023 a
les 16:06
El Departament d’Acció Climàtica ha identificat un focus de cargol poma en una bassa als Horts de Can Roqueta de Sabadell. Divendres de la setmana passada els Agents Rurals van detectar 25 exemplars adults i set postes després de rebre l’avís per part de l’Ajuntament de Sabadell, que hauria vist l’animal en el marc de tasques de manteniment de la bassa.
En una segona inspecció, van trobar quinze exemplars més i una nova posta, així com sis postes ja eclosionades i juvenils posteclosió sobre la coronació de la bassa i a la vegetació. El Departament conclou que la introducció del cargol hauria estat entre quatre mesos i 20 dies abans. Acció Climàtica, Agents Rurals i l’Ajuntament asseguren que ja han començat el tractament per erradicar-lo.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?