ARA A PORTADA
Pujada de preus del transport públic: així queden les tarifes
Sabadell
El govern espanyol ha acordat mantenir durant el 2024 els ajuts i descomptes al transport públic
- Megafonia intel·ligent a la línia vallesana de Ferrocarrils
Publicat el
27 de desembre de 2023 a
les 10:06
Actualitzat el
28 de desembre de 2023 a les
09:06
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va aprovar la setmana passada una pujada de les tarifes de transport públic del 6,75% per compensar la pujada de costos generalitzada d'aquests darrers anys, segons va informar en un comunicat. Alhora, el consell d'administració de l'empresa pública ha decidit mantenir el 20% de descompte que aplica als abonaments T-usual i T-jove. El descompte augmentarà fins al 50% -tal com passa en l'actualitat- després que l'Estat hagi decidit mantenir l'aportació del 30% corresponent per afavorir els viatgers més recurrents.
Així, el govern espanyol ha acordat aquest dimecres mantenir durant el 2024 els ajuts i descomptes al transport públic. S'estén la gratuïtat pels usuaris freqüents de ferrocarrils, Rodalies, mitjana distància i Avant, així com al servei públic de transport regular de viatgers per carretera de competència de l'Estat.
L'Estat també preveu allargar els ajuts a la mobilitat a través de la col·laboració amb les administracions locals. "S'estendrà tot l'any l'aportació de l'Estat a les comunitats del 30% dels bitllets interurbans condicionada com fins ara, a què aportin, com a mínim, el 20% per assolir el descompte mínim del 50% de l'abonament", ha indicat el Pedro Sánchez.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?