L'Assemblea
La cita ha arrencat amb un balanç del 2023 i la presentació de nous projectes pel 2024. "Enguany intentarem presentar un projecte fort adaptat a la realitat i les necessitats del país", ha explicat Maria Teresa Soler, membre de la junta entrant. Així doncs, l'assemblea de socis ha permès definir els objectius de l'entitat, escollir la nova junta i reconèixer també aquells membres amb més de 50 anys a Òmnium. [caption id="attachment_287700" align="aligncenter" width="700"]
La nova seu a l'Acadèmia Catòlica s'ha omplert per l'ocasió amb els socis d'Òmnium / David Chao[/caption]
Després d'un últim any incert, arran de la dimissió de la junta liderada per Jordi Carbonell, la direcció provisional de Josep Boltaina va aconseguir recuperar l'estabilitat i va permetre la subsistència de l'entitat. Tot un esforç que s'ha reconegut a l'acte i que ha precedit la votació i el nomenament de Xavier Guerrero. Al nou president l'acompanyarà un equip format per Maria Teresa Soler, Rafael Llobet, Dolors Girbau i Santi Barcons. "Continuarem treballant per la llengua, la cultura, l'autodeterminació i l'amnistia, són els nostres pilars de sempre i no hi renunciarem", ha reblat Soler. Per fer-ho, entre altres idees, continuaran amb el projecte RE(VOLTA), iniciativa impulsada per Boltaina que consisteix a visitar els barris de la ciutat per acostar-los la llengua i cultura catalana.
Presència de Xavier Antich
L'esdeveniment també ha comptat amb la presència de Xavier Antich, president d'Òmnium Cultural, qui ha fet el discurs de cloenda: “Tenim molts reptes pel 2024, però a Sabadell hi ha una bona base i estic segur que amb l’esforç de tots ho aconseguirem”. Antich ha aprofitat les seves paraules per animar als militants a no caure en la queixa i continuar lluitant per les reivindicacions socials i polítiques del país.