ARA A PORTADA
-
Sabadell Sabadell reprova el regidor de Vox que va fer veure que disparava un tret al ple Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell El terreny de la futura ciutat esportiva del CE Sabadell, inundat pel temporal Albert Acín Serra
-
-
Sabadell "És un aparcament de motos": Veïns de la Creu de Barberà reclamen recuperar la plaça més antiga del barri Marta Ordóñez
-
Sabadell Sense tren, sense informació i sense alternatives: un any caòtic a la xarxa de Rodalies Jan Cañadell Puigmartí
El preu del lloguer bat un nou rècord a Sabadell en el primer trimestre del 2024
Sabadell
En un any, els preus han pujat un 9,6% de mitjana segons les fiances dipositades a l'Incasòl
- El preu del lloguer bat un nou rècord a Sabadell en el primer trimestre del 2024
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
01 de juliol de 2024 a
les 12:14
Actualitzat el
01 de juliol de 2024 a les
20:21
El preu del lloguer a Sabadell ha registrat un nou rècord el primer trimestre d'aquest any, segons les dades de les fiances dipositades a l'Incasòl fetes públiques aquest dilluns. De gener a març, el preu mitjà dels contractes era de 807,67 euros al mes, la qual cosa suposa un increment del 4,58% respecte el quart trimestre de 2023, quan era de 772,29 euros. En comparació amb el mateix període de l'any passat, les rendes han augmentat un 9,56%, una xifra superior a la mitjana catalana (6,9%). Tot i així, la mitjana del preu del lloguer a Sabadell és inferior al cost mitjà de Catalunya, situat en aquest període en 868,85 euros.
Respecte l'any passat, també ha remuntat el nombre de contractes. El 2023 va acabar amb un descens en els últims dos trimestres, i el quart trimestre de l'any es van signar 736 arrendaments. El primer trimestre de 2024 han sigut 901 (un 22,4% més que el darrer trimestre); ara, si es compara amb el primer trimestre de 2023, aquest any el nombre de contractes s'ha reduït un 7,5%.
En l'àmbit del Vallès Occidental, la variació interanual és del 8,5%. Fa un any, el cost mitjà mensual dels lloguers era de 791 euros i, aquest primer trimestre, s'ha situat en 857,8 euros. Pel què fa als municipis, Barberà ha registrat un increment respecte el darrer trimestre del 9,44%, i anualment del 20,7%. Entre gener i març del 2024, el preu mitjà dels nous contractes era de 860,95 euros. Sant Quirze també ha tingut un creixement entre el quart trimestre del 2023 i el primer del 2024 del 5,9%, amb un preu mitjà del lloguer que ha superat per primer cop el miler d'euros: 1.002,05 euros de mitjana. A Castellar, en canvi, s'ha registrat un descens del 3,1%, de manera que el cost del lloguer s'ha situat en 758,8 euros al mes de mitjana (+6,3% anual).
Per comarques, gairebé totes registren un increment dels preus dels lloguers, amb l'excepció del Lluçanès, les Garrigues, el Ripollès, el Priorat, la Ribera d'Ebre i el Pla d'Urgell.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El 'nou' ESDI ja té disseny: serà més sostenible i obert a la ciutadania
-
Sabadell
Sabadell apujarà un 2,5% els impostos municipals el 2027 entre crítiques de l'oposició
-
Sabadell
Comença la campanya de vacunació contra la grip i la covid: “No hem d’esperar al pic de contagis”
-
Sabadell
Les pluges provoquen el despreniment d'una xemeneia a Merinals: "Se'ns ha inundat el pis!"
-
Sabadell
La Crida denuncia la "mala gestió" del govern de Sabadell davant els darrers aiguats
-
Sabadell
Els franciscans recorden sant Francesc d’Assís en els 800 anys de la seva mort