ARA A PORTADA
Els comuns volen aturar el canvi d'usos del Ripoll pel risc d'inundacions
Joan Mena assegura que "la recent tragèdia de la DANA a València i Albacete ens ha de fer reflexionar a tots sobre l'eddificabilitat i els usos permesos"
- Professions amb futur
Publicat el
21 de novembre de 2024 a
les 11:41
Actualitzat el
21 de novembre de 2024 a les
11:46
El grup municipal de Sabadell En Comú Podem presentarà al proper ple municipal, dilluns 25 de novembre, una moció per reclamar al govern de Sabadell aturar la tramitació de la modificació d’usos del riu Ripoll fins que el govern de la Generalitat no hagi culminat el nou estudi de riscos d’inundabilitat que la consellera Paneque va anunciar recentment.
Segons el portaveu de la formació, Joan Mena, “la recent tragèdia de la DANA a València i Albacete ens ha de fer reflexionar a tots sobre l'eddificabilitat i els usos permesos a les zones d’alt risc d’inundabilitat. A Sabadell, clarament, l’entorn del riu Ripoll ho és”. “Sabadell ja va patir l’any 1962 els efectes d’una riuada com la que ara s’ha viscut a València i, per tant, hem d’adaptar la normativa urbanística i d’usos permesos a la realitat que presenta el parc fluvial del riu Ripoll que és un entorn natural i que el que precisa és un procés de renaturalització”.
En aquest sentit, En Comú Podem considera que l’Agència Catalana de l’Aigua ha d’elaborar una cartografia detallada de les zones exposades a riscos d’inundabilitat, on s’ha d’incloure, entre d’altres espais de la ciutat, el riu Ripoll, com a element de lluita activa contra el canvi climàtic. “La lluita contra el canvi climàtic no va de paraules, va de fets. I el primer fet que esperem del govern local és aturar una tramitació que no té sentit en una zona on els riscos d’inundabilitat són objectivament molt elevats”, conclou Mena.
Per altra banda, la moció d’En Comú Podem també demana al govern de Marta Farrés actualitzar el DUPROCIM (Document Únic de Protecció Civil Municipal) amb un procés ampli de participació on també es tinguin en compte les entitats mediambientalistes de la ciutat i dur a terme campanyes de sensibilització adreçades a la ciutadania amb l’objectiu d’informar de les eines necessàries per actuar de manera coordinada i efectiva davant de qualsevol emergència.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
El Paddock incorporarà un gran supermercat a la planta soterrani
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025