ARA A PORTADA
Tres de cada deu comerços de Sabadell preveuen un bon Nadal
La majoria de comerciants de Sabadell (65%) esperen un Nadal que iguali o superi en vendes la campanya del 2023, segons una enquesta del Diari
- Barberà reivindica el Nadal "més autèntic"
Publicat el 27 de novembre de 2024 a les 12:59
Actualitzat el 28 de novembre de 2024 a les 15:57
El comerç sabadellenc es mira la campanya de Nadal amb optimisme. Tres de cada deu comerços preveuen que les vendes siguin superiors a les de l’any anterior, i el 35% dels comerciants preveuen fer els mateixos números del 2023, segons una enquesta que ha elaborat el Diari amb una mostra d’una cinquantena d’establiments de Sabadell.
“El Nadal cada any és més imprevisible, però és el període de compres més potent de l’hivern”, exposa un comerciant de l’avinguda de Matadepera. Enguany, el Black Friday coincideix amb l’encesa de llums a l’avinguda de Barberà, avinguda de Matadepera, el Centre de Sabadell i dissabte, a l’Eix Macià, el que consideren “un impuls” per a les vendes prèvies al Nadal.
Així i tot, comerciants d’eixos comercials no cèntrics consideren que les activitats nadalenques als entorns de l’Ajuntament beneficien només els negocis propers a la zona. “La gent marxa al Centre i s’oblida d’altres artèries de comerç com l’avinguda de Matadepera. Hem de promoure molt el nostre barri fent activitats”, considera en José, propietari d’una botiga de Ca n’Oriac.
Un 35% dels enquestats, però, no té les mateixes perspectives: consideren que el Nadal d’enguany serà més fluix que la campanya de l’any passat. “El Nadal és el que ens salva cada any, però aquesta temporada no està sent gaire forta. Espero menys vendes que l’any passat”, explica la Maica Rodriguez, des d’un comerç de l’avinguda de Barberà.
La Montse Navarro, que regenta Desig Moda a la Creu de Barberà, apunta que la temporada és fluixa: “El temps afecta molt les vendes. No fa fred i no es ven igual”, explica. Sosté, també, que la campanya nadalenca és incerta. “Esperem que la campanya de Nadal ajudi a endreçar un any que ha estat un desastre”, coincideix Sara Vidal, comerciant d’una botiga d’espelmes i aromes.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Reparen alguns fanals de Sabadell després de l'accident d'aquest Nadal
-
Sabadell
Tot el que has de saber sobre la balisa V16, obligatòria a partir del 2026 a Sabadell i a tot l'Estat: adeu definitiu als triangles d’emergència
-
Sabadell
Consulta les afectacions al trànsit per la cursa de cap d'any a Sabadell
-
Sabadell
Què puc fer els últims dies de Nadal a Sabadell?
-
Sabadell
Rescaten una dona que havia quedat atrapada al balcó
-
Sabadell
Josep Escartín (síndic): "La Policia ha d'acudir quan se li truca, tot i que sigui per dir al veí que no té raó"