Rebuig d’ERC, Crida i comuns a la proposta del Govern sobre el traçat de la ronda Nord

Asseguren que faran tot el que puguin per aturar-ne la tramitació. El PP, a favor del traçat

  • Rebuig d’ERC, Crida i comuns a la proposta del Govern sobre el traçat de la ronda Nord
Publicat el 06 de desembre de 2024 a les 21:37
Actualitzat el 07 de desembre de 2024 a les 12:35

Ni ERC, ni Crida ni Sabadell En Comú Podem han rebut de bon grat la proposta de traçat de la ronda Nord presentada pel Govern de Sabadell. Sí que la veu amb millors ulls el PP. Tant Esquerra com els comuns coincideixen que no és el seu model i que faran tot el possible perquè no tiri endavant la proposta municipal, pendent de la validació de la Generalitat, que és qui finalment decidirà el traçat final.

El portaveu d’ERC, Gabriel Fernàndez, critica que la proposta del govern de Sabadell no és realista i afirma que respon a la “capacitat de dibuixar Disneyland permanentment” de l’equip de Marta Farrés, que “ara ens presenta l’autopista que no contamina i que és verd. Tots sabem que això no és real”. Segons l’opinió dels republicans, la ronda Nord de Sabadell i Terrassa no es construirà seguint la proposta que ha presentat l'Ajuntament perquè "el projecte que estan presentant és molt més car que els 200 milions d'euros que aquest tram del Quart Cinturó té assignat com a partida dels pressupostos generals de l'Estat".

Per la seva part, la portaveu de la Crida, Anna Lara, insisteix que “la Generalitat ha dit ben clar que el Quart Cinturó no serà soterrat. El que ens queda clar és que és una carretera caduca i seguim dient no al Quart Cinturó”. Des de Sabadell En Comú Podem, el seu portaveu, Joan Mena, afirma que “ens comprometem a treballar per evitar que aquesta infraestructura s’executi”, tant des del Congrés com des del Parlament. El sabadellenc lamenta que “la ronda Nord no és res més que un tram del Quart Cinturó, una infraestructura caduca, obsoleta i que no respon a les necessitats de mobilitat ni de Sabadell ni del Vallès Occidental”. I aposta pel perllongament dels FGC fins a Castellar i la connexió urbana entre la carretera de Castellar (B-124) i la C-58, també amb més autobusos per fer un canvi en el model de mobilitat local i comarcal.

D’altra banda, el PP. La seva portaveu, Cuca Santos, assegura que “la ronda és necessària i ha de ser soterrada des de la Roureda a l’enllaç de Castellar” per no traslladar els problemes actuals de la Gran Via als barris del nord.

https://www.diaridesabadell.com/2024/12/05/ronda-nord-tunel-sabadell/