Sabadell commemora el Dia Internacional dels Drets Humans, amb el respecte i la llibertat com a bandera, amb un acte que va tenir lloc dimarts a l’Espai Cultura. L’esdeveniment, organitzat per l’Oficina del Síndic de Greuges de la ciutat, va posar el focus en la necessitat de construir una societat més justa. La refugiada afganesa Nadia Ghulam va ser el centre de la jornada, i va aprofitar per a compartir la seva història de superació en un país devastat per la guerra.
Ghulam, que va viure una infància marcada per la violència i la pèrdua, relatava a Sabadell: va assumir la identitat del seu germà difunt per mantenir la seva família, esquivant les estrictes prohibicions del règim talibà. L’activista també va destacar la feina de la seva ONG, Ponts per la Pau, que promou l’educació de les dones afganeses en classes i formació que s’amaguen sota de tallers de costura.
[caption id="attachment_325737" align="aligncenter" width="700"]

/ DAVID CHAO[/caption]
L’acte també va comptar amb la participació de representants del Consell dels Infants i del Consell de la Gent Gran, que van presentar treballs sobre els drets humans elaborats per alumnes de centres educatius. De la seva banda, el síndi va animar "a que siguem militants se la pau, fer cada dia un mon més just".
La presidenta de Joventuts Musicals, Joana Soler, va reivindicar drets com el de l’habitatge, la dignitat en la mort i la inclusió de col·lectius vulnerables. L’alcaldessa Marta Farrés va agrair a Nadia Ghulam la seva valentia: “És per històries com aquestes que treballem per aconseguir un món millor”.
[caption id="attachment_325739" align="aligncenter" width="700"]

/ DAVID CHAO[/caption]
[caption id="attachment_325740" align="aligncenter" width="700"]

/ DAVID CHAO[/caption]