Matas defensa l’acord PSC-Junts a Sabadell, “complert al 97% en un any”

Ha defensat el seu paper dins l’executiu acompanyat de la regidora Katia Botta. Avança que hi haurà serenos a partir del 2025

  • Matas defensa l’acord PSC-Junts a Sabadell, “complert al 97% en un any”
Publicat el 19 de desembre de 2024 a les 17:35
Actualitzat el 20 de desembre de 2024 a les 12:56

Junts treu pit de l’acord de govern a Sabadell amb el PSC. El líder de la formació, Lluís Matas, considera que el pacte del Sabadell del Sí és vigent i té sentit perquè el 97% de l’acord s’ha acomplert o s’ha començat a executar. “És millor ser-hi a dins. Sortir ens deixaria en la irrellevància que té Vox”, ha reivindicat Matas en un esmorzar de Nadal amb la premsa aquest dijous.

Matas, que és tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica, Projecció de Ciutat i Turisme, ha defensat el paper dels juntaires dins l’executiu acompanyat de la regidora Katia Botta, la seva mà dreta al grup municipal. 

S’ha considerat com un pactista, d’herència pujolistista, i ha destacat algunes de les fites assolides en el primer any i mig de mandat conjunt amb Marta Farrés: grans infraestructures de ciutat –com el projecte de la ronda Nord i el nou Portal Sud–, captació de noves iniciatives empresarials, millores en les polítiques d’ocupació i en els polígons industrials, i també ha subratllat l’aposta per la seguretat i la neteja del govern PSC-Junts.

En aquest sentit, i com a novetat, Matas ha avançat que es recuperarà el servei de serenos al llarg de l’any 2025, una iniciativa per “afavorir la convivència entre l’oci i els veïns”. Matas també ha destacat l’obertura de l’obertura de l’Oficina de Turisme, mentre Botta ha assegurat que hi ha el “doble” d’usuaris de l’oficina avui que en la inauguració.

Matas ha assegurat que vol continuar al Govern, perquè “el meu compromís i el meu mandat es per quatre anys”. “Ens en queden dos i mig”, ha deixat clar, conscient de les diferències que té a dins de la seva formació per la presència dels juntaires en l’executiu socialista. El president de Junts, Francesc Baró, i part de l’executiva local planteja sortir-ne, una idea que Matas no comparteix: “Set o vuit persones que opinen des del sofà de casa posen en qüestió el nostre mandat des del minut zero. No esperen si ho fem bé o malament... Només estan en contra d’entrar en un govern del PSC”, ha exposat.

Fotografies: David Chao