El barber que talla cabells i repassa barbes immers en un poblet de Nadal

La barberia Danny Tenorio, a la Creu Alta, es converteix cada Nadal en un espectacular poblet hivernal amb unes 3.000 peces decoratives

  • El barber que talla cabells i repassa barbes immers en un poblet de Nadal
Publicat el 23 de desembre de 2024 a les 09:51
Actualitzat el 23 de desembre de 2024 a les 17:20

A la Creu Alta, al carrer de Picanyol, hi ha Dannyburg. Un petit poblet hivernal que s’ha encallat entre l’època victoriana i l’actualitat. Amb casetes típiques dels Nadals més freds d’Alemanya, esquiadors resseguint la carena amb telecadira i escenes de caliu entre places nevades. Aquesta vila s’encaua dins la barberia Danny Tenorio, en forma de súper maqueta. El barber Daniel Tenorio n’és l’artífex; i de seguida deixa clar que només hi ha una motivació al darrere. “Ho faig perquè m’agrada; i només busco que la gent, sobretot als petits, ho gaudeixin”.

En total són quasi 3.000 peces i més de 50 transformadors de llum, pels centenars de fanalets i totes les figures mòbils que hi ha. “En el muntatge hi hem dedicat unes 300 hores des de juny, entre dues persones”, explica Tenorio. El resultat llueix espectacular i no passa desapercebut. Ja s’ha acostumat a trobar els vidres entelats, de totes les cares que s’enganxen a l’aparador per observar la creació.

[caption id="attachment_327097" align="aligncenter" width="2560"] La maqueta s’estructura per totes les parets de la botiga i té milers de peces. Moltes són fetes a mà. / Juanma Peláez[/caption]

Tot va néixer el 2014. “El primer any vam posar quatre cosetes comptades, el següent una miqueta més, i l’altre, encara una mica més”, explica Tenorio. El ‘boom’ va ser l’any 2021, quan la botiga va fer el vintè aniversari. “Vam celebrar-ho fent la decoració en format 360 graus per tota la botiga”. Les ganes de crear peces –ja que moltes són fetes a mà– per engalanar la barberia no ha minvat. De fet, Tenorio ja té al cap com serà la proposta de l’any que ve. “Quan ens vam conèixer, fa 30 anys, la meva parella i jo vam aficionar-nos a comprar casetes quan viatjàvem”. Així va plantar-se la primera llavor d’aquesta afició que s’ha anat fent gran amb el temps.

Tallar-se els cabells en confiança

La botiga del Daniel no supera els 25 metres quadrats. I a part de la maqueta, que arriba a totes les cantonades, també hi ha un piano de cua. Hi queda poc lloc per a la butaca i el rentacaps. Però al barber del carrer de Picanyol ja li està bé. “Treballo jo sol i client a client; no només tallo cabells, aquí es genera un espai de comoditat i hi ha tota la llibertat i privacitat per a xerrar de qualsevol cosa”, apunta Tenorio. Després de tants anys es crea un vincle entre els clients i el professional. La barberia Danny Tenorio va néixer el 2001; però el Daniel ja portava 20 anys de bagatge a l’esquena, a la barberia del seu pare.

[Fotos: Juanma Peláez]