Moltes vegades hi ha cançons que costa treure's del cap. Que les vas cantant pràcticament sense adonar-te'n. Quan
arriba el Nadal a Sabadell, a les famílies els acostuma a passar amb les del
Llaminer i el 'Somriu al Nadal'. El divendres es va estrenar l'espectacle, que es podrà gaudir a la plaça del Doctor Robert amb nombroses actuacions diàries en horari de matí i de tarda perquè ningú es perdi les aventures del carismàtic personatge nadalenc i la resta de protagonistes del calendari d'advent. Poques són les famílies sabadellenques que encara no han pogut gaudir de l'espectacle d'enguany.
"Fa uns anys que venim a veure'l.
Aquest any ens fa més il·lusió perquè la nostra filla és una de les ballarines, per tant, anirem a veure l'espectacle diverses vegades. És molt animat i participatiu", afirmen el
Miguel i la Fina. Aprofitant la relació familiar amb el 'Somriu al Nadal', els dos veïns sabadellencs van portant tota la família, especialment els més petits que "són molt fans del Llaminer, tenen un ninot i tot".
[caption id="attachment_327709" align="aligncenter" width="700"]

El Miguel, la Fina i la seva família. /D.Chao[/caption]
D'altres s'han hagut de conformar a veure l'espectacle des d'un racó.
"Som de Sant Quirze i hem vingut a veure la decoració nadalenca, els pessebres i també El Llaminer, que al petit li ha agradat. De fet, anàvem a marxar, però ha insistit i ens hem quedat a veure l'espectacle des d'on hem pogut", admet el
Bernat que no descarta repetir amb la seva família:
"l'any que ve segurament tornarem a venir perquè ens ha agradat".
[caption id="attachment_327710" align="aligncenter" width="700"]

El Bernat, la seva parella i el seu fill. /D.Chao[/caption]
Alguns els agrada molt, però encara esperen per estrenar-se. "L'any passat vam venir pràcticament cada dia,
enguany encara no hem pogut veure'l, però segur que trobem el dia perquè és molt maco", expliquen la Victoria i la Daniela que tenen filles petites. "Al calendari sí que hi hem anat algun dia. El Llaminer és un personatge xulo, les cançons són divertides... als infants els agrada molt i realment ho trobo normal", admeten.
De moment encara busquen el dia per gaudir del 'Somriu al Nadal'. La Victoria ho fa sense pressió: "aquest any la meva filla no m'ho demana tant com altres Nadals, per això no hem vingut abans". La Daniela, no obstant això, afegeix que
"a mi sí que m'ho demana la meva (riu). Sap totes les cançons i les va cantant. És un èxit de masses i això també es nota amb les cues que es formen sempre".
[caption id="attachment_327712" align="aligncenter" width="700"]

La Victoria, la Daniela i els seus fills. /D.Chao[/caption]
Sense espai en els seients reservats
I uns pocs encara no l'han gaudit, però no per voluntat pròpia, sinó per manca d'espai i una mala previsió.
"Vam venir el dia de l'estrena i no vam poder accedir. El nostre fill té problemes de visió i ens vam posar a la cua per als seients reservats. Érem dels primers i no vam poder accedir. De fet, uns amics que van fer la cua pels seients normals i es van posar a la mateixa hora que nosaltres, sí que van poder accedir...
ens hauria sortit més a compte posar-nos amb ells", lamenten la
Carlota i el Rafa.
El seu fill, a més, és molt fan del Llaminer (duia una samarreta del personatge) i es va endur una decepció. "Va ser una mica trist.
Es va enfadar bastant i no ho entenia. Nosaltres tampoc. No té cap sentit. Vam decidir anar al cine", expliquen. Malgrat tot, ho tornaran a intentar per gaudir de l'espectacle en família. "Venen uns amics aquesta tarda i el veurem plegats. Esperem que vagi millor aquesta vegada".
[caption id="attachment_327711" align="aligncenter" width="700"]

El Rafa, la Carlota i el seu fill, amb la samarreta del Llaminer. /D.Chao[/caption]
Pels que vulguin anar a veure l'espectacle, encara són a temps. El 29 i 30 de desembre i 2, 3 i 4 de gener hi haurà funció a les 11 h, 11.45 h, 12.30 h, 17.45 h, 18.30 h, 19.15 h i 20 h. El 31 de desembre a les 11h, 11.45 h, 12.30 h, 17.45 h, 18.30 h. I l’1 de gener, 17.45 h, 18.30 h, 19.15 h i 20 h. Una de les sessions diàries tindrà traducció a la llengua de signes.