
ARA A PORTADA
La Generalitat té ja la llicència d’obres per construir la residència pública de Sabadell
La Generalitat té ja la llicència d’obres per construir la residència pública de Sabadell

- La Generalitat té ja la llicència d’obres per construir la residència pública de Sabadell
Publicat el 27 de gener de 2025 a les 14:28
La Junta de Govern Local ha concedit a la Generalitat la llicència d'obres majors per a la construcció de la residència pública, que serà la primera residència pública de la ciutat. L'equipament donarà resposta a una reivindicació veïnal de fa més de 20 anys, i es construirà a un solar ubicat entre els carrers de Magí Colet, Pardo Bazán i Diego de Almagro. El pressupost de l'obra és superior als 11 milions d'euros.
“Ara la Generalitat avança amb la licitació de les obres, esperem veure aviat la residència”, anuncia Eloi Cortés, portaveu del govern. “Preveiem que a meitat de 2025 la Generalitat pugui començar amb les obres”, calcula. “Fins ara mai s’havia concedit llicència d’obres per a la residència, el projecte és sòlid, tot i que hi ha veïns encara escèptics”, apunta el portaveu de govern.
[caption id="attachment_290751" align="alignnone" width="700"]
Imatge virtual de la Residència del Sud / CEDIDA[/caption]
La residència pública i centre de dia del sud de Sabadell comptarà amb 80 places residencials i 20 places de centre de dia, ampliables fins a 30. Les 80 places de residència estaran repartides en quatre unitats de convivència de 20 persones cadascuna, responent així a un model centrat en la persona.
Cada unitat de convivència disposarà d'espais independents per garantir el dret a la privacitat i intimitat i tindran, aixi mateix, espais comuns, que promoguin la interacció social, facilitin les trobades i la comunicació entre els usuaris i fomentin la vida autonoma amb tasques quotidianes com cuinar, posar la rentadora o planxar, entre altres.

Notícies recomenades
-
Sabadell Una finestra surt volant des d’un onzè pis a la carretera de Prats de Lluçanès
-
Sabadell FOTOS | "A l'Antàrtida es tenen molt bones converses al voltant d'unes infusions"
-
Sabadell "Necessitem una residència per a la gent gran amb trastorns mentals a Sabadell"
-
Sabadell FOTOS | Salut Mental Sabadell celebra el seu trentè aniversari
-
Sabadell Estudien ampliar la rehabilitació d'edificis amb el nou pla de barris
-
Sabadell Desallotgen un edifici de Ca n'Oriac pel mal estat dels baixos