El ple municipal ordinari d’aquest dilluns ha aprovat amb el vot favorable de tots els grups una moció per crear una comissió que vetlli per a una millor transparència en la gestió municipal i perquè la ciutadania pugui accedir amb més facilitat en els espais de decisió. “Una comissió mixta, tècnica i política, que permeti a tots els grups municipals debatre les millores necessàries”, ha exposat Sílvia Renom, regidora d’ERC Sabadell, que ha estat qui ha portat la proposta al ple.
Així, el que plantejaven és una actualització del Reglament Orgànic Municipal (ROM) que regula el funcionament de l’Ajuntament, que des de 2018 no ha experimentat modificacions. “Han passat set anys i cal adaptar-lo a les necessitats actuals”, ha afegit Renom.
La resta dels grups municipals ha vist amb bons ulls la proposta. Tanmateix, es van matisar puntualitzacions de desacord, per exemple, pel que fa a la manera de fer més partícip el ciutadà en les decisions del ple. El Partit Popular va obrir la porta a recuperar antigues fórmules. “Seria efectiu reprendre els consells de districte que es van deixar de fer fa dos anys”, ha reblat Cuca Santos (PP). Per la seva banda, Anna Lara (Crida per Sabadell) ha recordat que fa anys ja s’havia intentat traslladar el ple en un espai amb més capacitat, però per la seva complexitat no va tirar endavant. “Val la pena revisar què fan els altres municipis”, ha suggerit.
Per part del govern municipal, Eloi Cortés (PSC) ha admès que hi ha alguns punts de desacord, però ha afegit que “el debat l’obrirem a la comissió” i que “cal posar-se a treballar”.
Junts i Sabadell en Comú Podem també han aplaudit la proposta dels republicans. “Que no estan instal·lats en el ‘no’ és evident, agraeixo la seva actitud”, ha celebrat Lluís Matas (Junts). “Obrir la porta a la ciutadania és fonamental per democratitzar aquesta institució”, ha afegit Alejandra Sandoval (Sabadell en Comú Podem).