ARA A PORTADA
-
El CE Sabadell reacciona massa tard davant de l'Atlético Madrileño i es complica el primer lloc Marc Segarra Rodríguez
-
FOTOS | Sabadell presenta l'Escola de Restauració: "Volem ser un referent a Europa" Aleix Pujadas Carreras
-
VÍDEO | La vida d'una parella de Sabadell que fa set mesos que viu al cotxe: "No ens podem permetre els lloguers actuals" Jan Cañadell Puigmartí
-
El doctor Xavier Cañas és el nou director de l'Institut d'Investigació i Innovació del Parc Taulí Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
L'antic local del Bracafé ja té propietari: obre un nou negoci d'hostaleria amb botiga Marta Ordóñez
Quins reptes té Sabadell en matèria d'immigració?
L'arribada d'immigració estrangera a Sabadell ha crescut un 43,1% en una dècada
- Quins reptes té Sabadell en matèria d'immigració?
Publicat el
05 de març de 2025 a
les 19:00
Actualitzat el
06 de març de 2025 a les
09:15
L'arribada d'immigració a Sabadell ha crescut un 43,1% en una dècada, un fenomen que ha fet possible el creixement poblacional –en una ciutat on els naixements estan per sota de les defuncions– i ha permès cobrir llocs de feina, apunten els experts. Aquest creixement presenta diversos reptes per a Sabadell i Catalunya. L’accés a l’habitatge, la integració laboral i la cohesió social són aspectes clau que cal abordar.
“La immigració ha impulsat molt el volum d’habitants i, per tant, també de demandants de serveis socials”, exposa Andreu Domingo, sotsdirector del Centre d’Estudis Demogràfics (CED) de la UAB i especialitzat en immigració. Cal dimensionar i garantir aquests serveis. L’investigador apunta que aquest creixement es produeix amb “velocitat”: “En pocs anys hi ha hagut canvis de forma molt accelerada”.
En matèria d’habitatge, els experts apunten que “s’ha d’evitar la segregació a alguns barris”, anota Joan Garcia, investigador del CED, i Andreu Domingo. “En alguns casos es dona per elecció pròpia i cadenes migratòries, però en d’altres, per desigualtat econòmica i factors com la discriminació i racisme, que els expulsa del lloguer”, assenyala Domingo. “L’accés a l’habitatge és un repte per molta gent, però més evident per a la població immigrant, sense xarxa familiar”, destaca l’investigador Pau Miret (CED).
A Sabadell, un percentatge significatiu de la població marroquina viu Can Puiggener, amb un 49% del total d’estrangers al barri, i també a Torre-romeu, que representen tres de cada deu estrangers de la zona. Per barris, els que tenen un major pes de població estrangera són les Termes (33,3%) i Can Puiggener (28,2%). Per contra, Castellarnau (4,7%) i Can Llong (5,7%) són els que tenen un menor percentatge.
D’altra banda, un altre dels reptes que assenyalen els experts és l’ús de la llengua: de les persones nascudes a l’estranger, només un 50,6% sap parlar català. “Cal impulsar el prestigi del català com a llengua d’ascens social”. Entitats com el Centre de Normalització Lingüística de Sabadell (CNL) vetllen pel coneixement, l’ús i la divulgació de la llengua catalana.
https://www.diaridesabadell.com/2025/03/05/immigracio-creix-sabadell/
Notícies recomenades
-
Sabadell Places disponibles, preinscripció i dates clau: tot el que et cal saber del curs 26-27 a les escoles bressol públiques de Sabadell
-
Sabadell
La plaça de Picasso es converteix en l’epicentre de la 'Festa de la Dignitat'
-
Sabadell
Obre un nou negoci d'hostaleria a Sabadell: una creperia bretona desembarca al cor de la ciutat
-
Sabadell
La restauració de vitralls, amb segell sabadellenc, a la Fira Modernista de Terrassa
-
Sabadell
Què senten els pacients a l'UCI? Un estudi fet a Sabadell ho analitza dia a dia
-
Sabadell
Un sabadellenc protagonitzarà la rebuda del papa Lleó XIV a Barcelona aquest juny