El sisme al Govern es remunta al 20 de març de 2023, dos mesos abans dels comicis, quan l'alcaldessa va expulsar Rodríguez de l'executiu. Farrés va assegurar que l'aleshores tinent d'alcaldessa s'havia enfadat per no anar de candidat a les llistes i, com a reacció, li havia fet "xantatge" amb treure notícies falses si no li "arreglaven" la seva situació "amb diners". Una versió que Rodríguez ha negat en tot moment.
L'Audiència de Barcelona ratifica que no hi ha prou proves per condemnar Rodríguez per un delicte d'amenaces i de coaccions lleus. Constata que les versions d'un i altra són "contradictòries" i que l'únic testimoni aportat per Farrés, l'aleshores tinent d'alcaldessa Pol Gibert, no permet corroborar els fets.
[caption id="attachment_116315" align="alignnone" width="1000"]
L'extinent d'alcaldessa, en una fotografia d'arxiu / ÓSCAR ESPINOSA[/caption]
La sentència tampoc veu cap fet il·lícit en un correu electrònic enviat per Rodríguez en què posava en dubte la gestió de l'Ajuntament de l'empresa de neteja i de recollida de residus Smatsa. A l'e-mail, el regidor posava en dubte un increment del cost del servei de 550.000 euros i demanava esmenar-lo. "No està imputant a una persona concreta les irregularitats o instruccions que considera il·legals", conclouen els magistrats, que no veuen cap expressió constitutiva de delicte en el correu electrònic.
El text subscriu la resolució anterior de 2024, dictada pel jutjat d'instrucció número 2 de Sabadell, que va deixar clar que la "desavinença, tensió i discòrdia" entre els dos no era suficient per a atribuir un delicte. El dictamen descartava que el comportament de Rodríguez pogués identificar-se com una amenaça i que, en tot cas, va ser "desagradable o impertinent" amb l'alcaldessa.