El ple municipal del mes de març ha aprovat l’expedient de contractació del servei de neteja dels equipaments municipals. El punt ha estat marcat per un debat sobre les condicions laborals de les treballadores i la gestió del servei.
El punt ha estat presentat per la tintenta d’alcaldessa de l’àrea d’Economia i Serveis Centrals, Montse González, qui a més exposava les postures del PSC. Aquest ha defensat el nou contracte argumentant que millorarà les condicions laborals i facilitarà les penalitzacions a l’empresa en cas d’incompliment. González ha assegurat que “sempre hem estat al costat de les treballadores” i ha destacat que el nou contracte inclou mecanismes de seguiment més estrictes. L’oposició més dura ha vingut de Sabadell en Comú Podem, la Crida i ERC, que han votat en contra de l’aprovació d’aquest contracte. Aquests grups han criticat la lentitud del govern en actuar davant les denúncies de les treballadores i reclamen un estudi sobre les alternatives a l’externalització de la gestió del servei. Per la seva banda, el Partit Popular i l’extrema dreta han optat per l’abstenció. Tot i reconèixer la necessitat de millorar les condicions laborals de les treballadores, han expressat dubtes. Per una banda, sobre la capacitat de la nova empresa per evitar els incompliments que s’han donat al passat i, per altra, per un seguiment adequat de les mesures que presenta aquest nou contracte.ARA A PORTADA
Contracte pel servei de neteja: condicions laborals i gestió
Sabadell en Comú Podem, la Crida i ERC han votat en contra de l'aprovació per les "insuficiències" del nou contracte
- Contracte pel servei de neteja: condicions laborals i gestió
Publicat el
24 de març de 2025 a
les 19:45
Actualitzat el
24 de març de 2025 a les
20:00
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"