Milers de professionals de l’educació i de famílies van mobilitzar-se dimarts pels carrers de Sabadell en una nova jornada de protesta del sector educatiu al Vallès Occidental. Convocada per diversos sindicats educatius, la manifestació va reunir unes 10.000 persones –segons els càlculs dels organitzadors– en una marxa que va tornar a evidenciar el malestar del professorat amb les polítiques del Departament d’Educació. Una nova mostra de força del personal docent de la comarca, que fa dos mesos ja va treure múscul en una aturada amb dues columnes de nord i sud que van confluir a Serveis Territorials.
En aquest cas, la concentració va començar a les 12 h a la plaça d’Espanya i va avançar per la Gran Via, que va quedar tallada al trànsit durant bona part del recorregut, fins als Serveis Territorials d’Educació al Vallès. Al llarg de la mobilització, els participants van reclamar una reducció de ràtios, la recuperació de drets laborals i una millora de les condicions als centres educatius. A crit d’”Illa, Illa, Illa, volem més plantilla” o “menys policies, més professors”, la munió demanava mesures per fer front a la complexitat creixent a les aules.
La protesta es va intensificar cap a les dues del migdia, quan una part important de la comitiva va accedir a l’Ajuntament de Sabadell enmig de crits i consignes. Després d’uns minuts concentrats a la plaça de Sant Roc, un nombrós grup de manifestants va ocupar l’interior de l’edifici consistorial, deixant una imatge força insòlita al municipi. Allà, centenars de docents van establir-se –alguns amb estores i carmanyoles, fins i tot– durant unes hores. Cap a les 17h, la cridòria va traslladar-se de nou a la plaça, amb la cassolada que hi havia convocada, que va sumar famílies i alumnes a la reivindicació.

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell, a l`interior de l`Ajuntamnet
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell, a l`interior de l`Ajuntamnet
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell, a l`interior de l`Ajuntamnet
- JUANMA PELÁEZ
Posteriorment, la protesta es va traslladar davant del Teatre Principal, coincidint amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa, que assistia a l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Comunicació. El grup de manifestants que quedava va bloquejar el carrer de Sant Pau i representants sindicals van exigir parlar amb el president. És en aquest punt quan es van viure els episodis de més tensió, que es van saldar amb algunes persones identificades. Un cordó policial va permetre Illa accedir a l’equipament pocs minuts abans de l’inici de l’acte, sense topar amb els manifestants.

- Manifestació del professorat davant del Teatre Principal de Sabadell
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat davant del Teatre Principal de Sabadell
- JUANMA PELÁEZ
La jornada formava part del calendari d’aturades territorials impulsat pels sindicats després de la vaga docent de la setmana passada a tot Catalunya. Els sindicats convocants consideren insuficient l’acord signat el març passat entre el Departament d’Educació i les organitzacions CCOO i UGT, i reclamen reprendre les negociacions per abordar millores estructurals al sistema educatiu.
Les mobilitzacions tindran continuïtat a Sabadell el 28 de maig amb una nova jornada de protesta al Vallès Occidental. El calendari reivindicatiu també inclou dues noves jornades de vaga general al sector educatiu i una vaga específica del 0-3, que va celebrar-se ahir amb convocatòria a Barcelona. Aquest cicle de protestes inclou un total de 17 dies d’aturada.
Més fotografies:

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell
- JUANMA PELÁEZ

- Manifestació del professorat del Vallès a Sabadell
- JUANMA PELÁEZ