ENQUESTA | Has patit alguna plaga a Sabadell?

L'arribada de la calor fa augmentar les queixes per aquesta problemàtica

  • FOTOS | Desesperació dels veïns per la presència de rates a casa
Publicat el 08 de maig de 2025 a les 12:36

Amb l'arribada de la calor, el problema de les plagues creix a Sabadell i a altres ciutats catalanes. L’Ajuntament ha adjudicat aquest any el nou contracte de serveis de vigilància i control de plagues urbanes al terme municipal per un import de 176.400 euros i un termini d’execució de dos anys, triplicant els recursos destinats fins ara a aquesta tasca en comparació amb l’anterior licitació.

Tot i això, la realitat és que en els mesos d'estiu les queixes en diferents sectors i comunitats de veïns es repeteixen per l'evident malestar que generen. Sense anar més lluny, recentment veïns del barri de Can Llong han lamentat que les rates proliferen per l'estrenat parc de les Aigües, en un terreny abonat històricament a la presència d'inquilins poc desitjats. Una situació que el consistori ja treballa per resoldre.

Davant d'aquest context, el Diari posa en marxa una enquesta per conèixer quants sabadellencs pateixen la problemàtica de prop. Teniu a prop de casa o fins i tot en el mateix immoble visites desagradables en forma de rates, paneroles o altres espècies? En quines zones apareixen?