Sabadell posa l’accent en l’empresa inclusiva

La ciutat es mobilitza per la inclusió i la igualtat de drets de les persones amb discapacitat amb el ‘Som capaços’, un programa que preveu desenes d’activitats

Publicat el 23 d’octubre de 2025 a les 13:02

Sabadell commemorarà un any més el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat amb una nova edició del programa Som Capaços, construïm camins, que se celebrarà entre el 3 de novembre i el 3 de desembre. Impulsat per l’Ajuntament amb la col·laboració de més d’una trentena d’entitats i institucions, el programa proposa una quarantena d’activitats amb l’objectiu de sensibilitzar la societat i promoure els drets i la inclusió de les persones amb discapacitat. Enguany, el focus principal se centrarà en la inserció laboral en l’empresa ordinària.

L’acte inaugural tindrà lloc el 7 de novembre al Teatre Principal, amb l’espectacle Això no és un final, de la companyia CIPO 4651, una proposta de teatre, dansa i circ sobre la superació i els límits. El 3 de desembre, coincidint amb el Dia Internacional, se celebrarà l’acte institucional i es llegirà el manifest de les entitats del sector, a més de presentar bones pràctiques d’empreses inclusives. Aquella mateixa tarda s’encendrà l’Arbre de les Capacitats a la plaça de la Sardana.

 

El programa inclou també la Fira de les Capacitats (9 de novembre, a La Rambla), sessions de cinema inclusiu, contes adaptats a biblioteques i llibreries, i visites guiades als museus conduïdes per persones amb discapacitat. El programa s’ha estructurat en diferents tipus de propostes: hi trobem activitats per a públic familiar, xerrades, activitats esportives, propostes per fomentar la inserció laboral, activitats adreçades a persones vinculades a les entitats, propostes culturals i accions de sensibilització.

Per reforçar l’objectiu, el web de l’Ajuntament de Sabadell, a  través de Vapor Llonch, estrena un apartat amb recursos per a empreses i professionals de l’ocupació, i es faran dues trobades específiques: una xerrada al Casal Pere Quart (13 de novembre) i la jornada comarcal “Vallès Occidental. Sumem Capacitats” (27 de novembre, a la Fira Sabadell).