ARA A PORTADA
-
Diari de Sabadell Didier Queloz, premi Nobel de Física: "La recerca científica no és una cosa que es pugui fer en dos anys" Manel Camps
-
-
Esports Quan l'edat no és un impediment per continuar competint al màxim: "La passió és el que em dona energia per continuar" Marc Segarra Rodríguez
-
Diners El nou Esclat de la rambla d'Ibèria: 18 milions d'euros d'inversió i vuitanta llocs de treball Manel Camps
-
- La Creu Roja inicia la campanya contra l'onada de calor
Publicat el
04 d’agost de 2020 a
les 15:31
El Departament de Salut instal·larà les seves carpes de cribatge per detectar casos de coronavirus a Ripollet a partir de dijous, i a Terrassa a partir de divendres. Així ho han apuntat fonts municipals dels dos municipis, mentre que a Sabadell encara no s'ha assenyalat la data exacta.
Així, a Ripollet la zona més afectada pel reput de casos és el barri del Pont Vell-Tiana. Al parc de Maria Regordosa s'hi instal·larà una carpa de dijous a dissabte, de 8.30 a 13 h i de 17 a 21 h.
Segons detalla el portal informatiu local, caldrà acreditar-se com a veí amb un document oficial. S'atendrà als veïns dels carrers Verge de Montserrat, Mancomunitat, Sant Sebastià, Tiana, Nostra Senyora del Pilar, Clos, Rosari, avinguda de l'Estació i Bonavista.
Terrassa, cribatge i neteja
A Terrassa el cribatge es farà amb unes carpes muntades pel SEM davant els equips d'atenció primària de les zones en què s'ha detectat un increment de casos, el CAP Rambla, CAP Nord i CAP Est. S'instal·laran aquest divendres i està previst que es mantinguin durant tres dies, fins diumenge, amb uns horaris que seran de 9 a 14 hi de 18 a 22 h per realitzar anàlisis a qui ho consideri oportú.
A més, s'ha previst un reforç de seguretat en places i parcs i jardins de la ciutat per informar de la necessitat d'evitar concentracions, foment de l'ús de la màscara i mantenir les distàncies. Durant les properes nits, i com a mètode dissuasori, es llançarà aigua en places i espais de la ciutat per evitar la concentració de persones, mentre que les terrasses de bars i restaurants hauran de tancar a la mitjanit durant els caps de setmana.
"Davant d'aquesta situació, i sobretot davant la tendència, hem de fer una nova crida, sabem que no és la primera, i segur que no serà l'última, però hem de recuperar la responsabilitat i no relaxar-nos", ha assenyalat l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, en roda de premsa. "Cal de ser curosos, tenint en tot moment les mesures de precaució i higiene que siguin necessaris, i frenar entre tots i totes l'increment de contagis", ha afegit.
A Sabadell encara no s'ha apuntat ni quan ni on s'instal·laran les carpes.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Vallès
Es busca la millor croqueta de la comarca: què pots fer aquest cap de setmana al Vallès?
-
Vallès
Quatre municipis del Vallès rebran un ES-Alert el pròxim 19 d'octubre
-
Vallès
La màgia s'escriu en femení a Ripollet: "És molt important per crear referents"
-
Vallès
El barracó que va servir de primera pedra per a l'atenció mèdica d'un poble
-
Vallès
Mor l’exregidor de Sant Quirze Carles Gilabert
-
Vallès
Castellar congelarà les taxes municipials i l'IBI del 2027