ARA A PORTADA
-
Sabadell Tomben la proposta de la Crida de transformar la Policia Municipal: "El model policial del PSC és punitiu, no el compartim" Marta Ordóñez
-
-
Sabadell Fi del serial: Lluís Matas i Katia Botta ja són regidors no adscrits Jan Cañadell Puigmartí
-
Vallès El Meteocat emet un avís vermell per intensitat de pluges al Vallès Occidental Redacció | J.C | M.O.
-
- La UAB constata que la reproducció de senglars es frena amb vacunes anticonceptives
Publicat el
29 de novembre de 2021 a
les 13:03
Actualitzat el
29 de novembre de 2021 a les
15:40
Una investigació liderada per la UAB ha constatat que injectar vacunes anticonceptives als senglars és una eina que funciona per reduir-ne la població, especialment si s'utilitza en exemplars de femelles joves. És la principal conclusió d'una recerca iniciada el 2017. Des d'aleshores, s'han vacunat 192 senglars dels parcs naturals de Collserola i Sant Llorenç del Munt i l'Obac, i els investigadors han detectat que el vaccí funciona "gairebé de forma permanent" en les femelles en època de pubertat, mentre que les adultes necessiten noves dosis al cap d'un any. En el cas dels mascles, l'eficàcia és menys evident. A partir del 2022, l'estudi entra en una nova fase en què s'analitzarà el comportament dels animals joves en un perímetre tancat.
L'investigador de Sanitat i d’Anatomia Animals de la UAB i director de l'estudi, Manel López Béjar, ha recalcat que la prova pilot iniciada fa quatre anys "no pretenia reduir la població" de senglars, sinó comprovar si la vacuna Gonacon és una eina efectiva per controlar el nombre d'exemplars. López Béjar ha celebrat que els primers resultats són "positius" per afrontar un pla de reducció d'aquesta espècie per evitar accidents.
El projecte ha comptat amb el suport de la Diputació de Barcelona, principal institució promotora, i ha estat coordinat pel Grup d’Investigació sobre Infertilitat (GRI-BCN) de la UAB. Hi han participat també membres del National Wildlife Research Centre (NWRC) dels EUA, de l’Animal and Plant Health Agency (APHA) de Gran Bretanya i de The Botstiber Institute for Wildlife Fertility Control.
El vaccí injectat durant la recerca que té un doble efecte: inhibir el desig sexual i evitar els cicles reproductius. En el cas de les femelles, s'ha analitzat l'efecte que la vacuna ha tingut entre quatre mesos i tres anys després de ser injectada, i s'ha constatat que "el tractament és efectiu en tots els casos". López Béjar ha assenyalat que hi ha indicis d'un efecte "permanent" en els exemplars al voltant de la pubertat, mentre que en els adults hi ha pèrdua d'eficàcia al cap d'un any "i cal fer una revacunació".
"El principal efecte que pot tenir la vacuna a l'hora d'evitar un increment de població és aconseguir incidir en la primera reproducció", ha explicat el director de l'estudi, que ha assegurat que els resultats obtinguts entren dins les primeres hipòtesis que es plantejaven. "El més important és atacar la fertilitat dels exemplars joves per evitar una primera reproducció o bé endarrerir-la", ha recalcat.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Vallès
Les claus del procés de retirada de l'amiant a Badia
-
Vallès
Quins centres educatius del Vallès prioritzarà la Generalitat per a la seva climatització?
-
Vallès
Una nova comissaria de Mossos per als municipis del nord de Sabadell?
-
Vallès
Un ferit per arma blanca en un robatori en ple centre de Ripollet
-
Vallès
El Consultori Local de Bellaterra obre amb la reclamació latent de més hores i un metge
-
Vallès
Millores a les urbanitzacions de Castellar per reduir els talls en el subministrament elèctric