ARA A PORTADA
-
La vaga educativa es fa notar a Sabadell: cada cop "més docents implicats" i una concentració prevista a Serveis Territorials Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sílvia Renom (ERC): "De què serveixen 'Els diners als carrers' si hi ha gent sense poder accedir a un habitatge?" Albert Acín Serra
-
-
FOTOS | El trencament d'una canonada provoca una columna d'aigua de més de 18 metres a Sabadell Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadellencs diuen 'Sí a la pau' i 'No a la guerra': "No em puc quedar a casa mentre passa això" Aleix Pujadas Carreras
Què farà el teu ajuntament aquest Nadal per estalviar?
- Una 'smart-tv', un robot Roomba o una bicicleta, entre els cinquanta productes de la panera d'Atendis
Publicat el
15 de novembre de 2022 a
les 10:38
Actualitzat el
15 de novembre de 2022 a les
15:03
D'aquí a una mica més d'un mes se celebrarà Nadal. Enguany, no hi haurà cap mena de restricció per la Covid-19, cosa que permetrà recuperar estampes de grans convocatòries. Tot i això, enguany, un altre element extern ha condicionat aquesta època, la pujada del preu de l'energia. Això està obligant a prendre mesures als ajuntaments. Què han fet els de Sabadell, Rubí, Sant Cugat i Terrassa?
El municipi que més trigarà a fer l'encesa dels llums serà Sant Cugat, que ho farà el 2 de desembre, mentre que la resta ho faran el dia 26. A Sabadell, l'alcaldessa, Marta Farrés, ha decidit reduir una hora l'enllumenat per la vuitantena de carrers: de dilluns a dijous a les 22 h i de divendres a diumenge i vigílies de festius a la mitjanit. Tot plegat, es traduirà en un 16% de reducció de la factura de la llum.
Aquest enllumenat es mantindrà fins al 7 de gener, un dia més que a l'altra cocapital de la comarca. A Terrassa l'horari serà cada dia de 17.30 h fins a les 22 h; 30 minuts menys de l'habitual. En canvi, les nits de Nadal i de Reis s'apagaran a la una de la matinada, i a les tres la nit de Cap d'Any. En total, hi haurà gairebé 900 punts, cosa que suposa un augment del 30%.
Aquest increment lluminós també anirà acompanyat d'una pujada del preu, superant els 230.000 euros -són 45.000 més que fa un any-. El primer tinent d'alcaldessa, Isaac Albert, ho ha acceptat: "Tindran un cost superior que altres anys: ho assumirem", perquè la voluntat és arribar a tots els barris de la localitat i es generi més activitat econòmica.
Notícies recomenades
-
Vallès
Una primavera especialment dura per als al·lèrgics
-
Vallès
Més de cent dies de pesta porcina: 1.189 senglars capturats i 227 positius
-
Vallès
Cinc plans per tancar la setmana sense sortir del Vallès Occidental
-
Vallès
Un municipi vallesà participarà al Grand Prix 2026: "De moment, no direm ni mu"
-
Vallès
Quan la feina de formiga té premi
-
Vallès
"No pot ser que ens treguin el transport escolar per a nens amb sordesa"