ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Què farà el teu ajuntament aquest Nadal per estalviar?

- Una 'smart-tv', un robot Roomba o una bicicleta, entre els cinquanta productes de la panera d'Atendis
Publicat el 15 de novembre de 2022 a les 10:38
Actualitzat el 15 de novembre de 2022 a les 15:03
D'aquí a una mica més d'un mes se celebrarà Nadal. Enguany, no hi haurà cap mena de restricció per la Covid-19, cosa que permetrà recuperar estampes de grans convocatòries. Tot i això, enguany, un altre element extern ha condicionat aquesta època, la pujada del preu de l'energia. Això està obligant a prendre mesures als ajuntaments. Què han fet els de Sabadell, Rubí, Sant Cugat i Terrassa?
El municipi que més trigarà a fer l'encesa dels llums serà Sant Cugat, que ho farà el 2 de desembre, mentre que la resta ho faran el dia 26. A Sabadell, l'alcaldessa, Marta Farrés, ha decidit reduir una hora l'enllumenat per la vuitantena de carrers: de dilluns a dijous a les 22 h i de divendres a diumenge i vigílies de festius a la mitjanit. Tot plegat, es traduirà en un 16% de reducció de la factura de la llum.
Aquest enllumenat es mantindrà fins al 7 de gener, un dia més que a l'altra cocapital de la comarca. A Terrassa l'horari serà cada dia de 17.30 h fins a les 22 h; 30 minuts menys de l'habitual. En canvi, les nits de Nadal i de Reis s'apagaran a la una de la matinada, i a les tres la nit de Cap d'Any. En total, hi haurà gairebé 900 punts, cosa que suposa un augment del 30%.
Aquest increment lluminós també anirà acompanyat d'una pujada del preu, superant els 230.000 euros -són 45.000 més que fa un any-. El primer tinent d'alcaldessa, Isaac Albert, ho ha acceptat: "Tindran un cost superior que altres anys: ho assumirem", perquè la voluntat és arribar a tots els barris de la localitat i es generi més activitat econòmica.
Notícies recomenades
-
Vallès Els Mossos detenen un multireincident "molt actiu" per diversos robatoris a establiments i persones
-
Vallès Cau una de les principals branques de l'emblemàtic Pi d'en Xandri
-
Vallès Activat un avís preventiu per contaminació atmosfèrica a la zona del Vallès
-
Vallès Un impactant accident entre dos camions provoca llargues cues a l'A-2
-
Vallès VÍDEO | La nova Mola, menys afluència i sense restaurant: "Ara es puja millor, però abans tenia la seva gràcia"
-
Vallès Mor Ricard Torralba, exalcalde de Sant Llorenç Savall molt vinculat al Vallès