
ARA A PORTADA
Obliguen la UAB a retirar un mural independentista a la plaça Cívica
Es dona resposta a la demanda del col·lectiu Impulso Ciudadano per "respectar la neutralitat ideològica"

- Obliguen la UAB a retirar un mural independentista a la plaça Cívica
Publicat el 17 de maig de 2023 a les 14:30
La Junta Electoral de Zona (JEZ) de Sabadell ha ordenat a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que retiri en el termini de 72 hores un mural independentista situat a la plaça Cívica del campus de Bellaterra, a Cerdanyola del Vallès. Es tracta d'una pintada que des de fa anys impulsen col·lectius com el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) o La Forja, i en què es poden llegís les paraules "independència", "socialisme" i "feminisme", que es va repintar fa unes setmanes i que ha estat vandalitzat. El col·lectiu Impulso Ciudadano va presentar una denúncia a la JEZ, que ha acceptat i que ha notificat aquest mateix dimecres a la universitat, segons han confirmat fonts de la UAB, i que acatarà la decisió.
[caption id="attachment_261157" align="aligncenter" width="1000"]
Mural independentista a la UAB | ACN[/caption]
Impulso Ciudadano va presentar la denúncia el 23 d'abril a la JEZ contra la UAB per "respectar la neutralitat ideològica", en entendre que el mural i el seu contingut infringien l'article 50.2 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG). El 29 d'abril es va admetre a tràmit, i la UAB no ha presentat al·legacions, que es podien exposar en un termini de 24 hores.
Finalment, aquest mateix dimecres s'ha notificat al centre que han de retirar el mural, una decisió que la UAB acatarà. No és la primera vegada que el mural és objecte de les denúncies de col·lectius constitucionalistes.
A l'octubre de l'any 2019 la UAB ja va haver de sortir al pas després que l'entitat S'ha Acabat va denunciar a la JEZ la presència del mural, en aquella ocasió per les eleccions generals del 10 de novembre.

Notícies recomenades
-
Vallès Més d'un centenar de pisos socials nous per a gent jove a Sant Cugat
-
Vallès Detinguts dos lladres per assaltar un pis a Sant Cugat
-
Vallès La CCQC reclama modificar el Pla de Mobilitat del Vallès per prioritzar actuacions pro transport públic
-
Vallès Cop al cultiu de marihuana: troben més de 3.000 plantes, dues armes de foc, munició i documentació falsa
-
Vallès Una aventura fins a Sud-àfrica per guanyar una competició de robòtica
-
Vallès Detenen una administradora de finques per apropiar-se més de 250.000 euros de diverses comunitats de veïns