ARA A PORTADA
El Vallès Occidental, a la cua en l'ús del català
Només el Baix Llobregat (29,3%) supera la comarca amb un percentatge més baix de ciutadans amb el català com a llengua d'identificació

- Raquel Sánchez, oberta a signar l'acord de la ronda Nord aquest divendres
Publicat el 04 de juliol de 2023 a les 17:29
Actualitzat el 04 de juliol de 2023 a les 17:44
La Plataforma per la Llengua ha presentat aquesta setmana la publicació anual InformeCAT amb 50 dades sobre l’estat del català a partir de fonts oficials i estudis propis. Un dels aspectes destacables, si posem la lupa en la nostra comarca, és que només un de cada tres vallesans s'identifiquen amb el català. O, dit d'una altra manera, la comarca se situa a la cua de Catalunya en l'ús del català com la llengua d'identificació.
Segons l'estudi, només el Baix Llobregat (29,3%) supera el Vallès Occidental amb un percentatge més baix de ciutadans que s'identifiquen amb el català com a primera llengua. A la comarca, el 30,5% de les persones la tenen com a llengua d'identificació. La barreja entre el català i el castellà (15,7%) i el castellà (51,3%) són les altres respostes, evidenciant una realitat que gira l'esquena al català. El Barcelonès, amb un 33%, és la tercera per la cua en la utilització de la llengua catalana en aquest apartat.
La llengua d'identificació es considera com aquella que una persona considera més propera. De vegades s'ha utilitzat aquest concepte per a referir-se a la pregunta quina és la teva llengua? És un concepte psicolingüístic, i se situa en l'esfera de les actituds lingüístiques.
El percentatge global d’identificació única amb el català a Catalunya és del 42,1%, més de 10 punts per sobre al del Vallès Occidental. A l'altra cara de la moneda, el Ripollès és la comarca catalana amb més percentatge d’habitats que s’identifiquen únicament amb el català (amb un 95,2%), seguit de Montsià (89,3%) i el Baix Ebre (85,5%).
Notícies recomenades
-
Vallès Quants vallesans han deixat de fumar en l'últim any?
-
Vallès VÍDEO | Tallen un carril a la C-58 per l'aparatós incendi d'un camió
-
Vallès Caos a la xarxa viària vallesana per diverses incidències aquest dimecres
-
Vallès Més d'un centenar de pisos socials nous per a gent jove a Sant Cugat
-
Vallès Detinguts dos lladres per assaltar un pis a Sant Cugat
-
Vallès La CCQC reclama modificar el Pla de Mobilitat del Vallès per prioritzar actuacions pro transport públic